Ariadna Alvarez


Dimarts, 24.4.2007. 05:00 h

Infrastructures i espoli fiscal

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
valorar_carregant carregant


Comparteix






Ja hi tornem a ser amb les maniobres del PSC pel que fa al Quart Cinturó. No s’hi poden estar de tirar endavant acords amb el Ministerio de Fomento de Madrid sense informar i posar-se d’acord amb els seus socis de govern. La setmana passada en vam tenir una altra mostra de com fan les coses. El departament d'Obres Públiques (conselleria de Política Territorial) va decidir iniciar la tramitació per la via d’urgència de la licitació de l'estudi de traçat del tram entre Sabadell i Granollers, dos dies més tard van haver de rectificar.

L’Orbital o Quart Cinturó és un clar exemple (com ho és el Prat o el TGV) de la necessitat que te Catalunya de planificar les seves infrastructures, perquè si no és així aquestes tenen moltes dificultats per tirar endavant. Per la pressió del territori i la dificultat que les diferents administracions tenen de posar-se d’acord. No podem trigar tant per construir obres que necessitem a dia d’avui, i el que tampoc podem permetre per més temps és que una gent que estan a 500 quilòmetres de casa nostra prenguin les decisions per nosaltres. Per on ha de passar (si es que ho ha de fer) el nou corredor del Vallès, a quina cota, quantes sortides ha de tenir, quants carrils, s’ha de fer un traçat paral·lel de tren..., el que ha de fer Fomento és posar els calés que per alguna cosa els paguem entre tots (a banda de deixar d’engreixar les grans enginyeries de Madrid), i el nostre govern exigir la seva presència a través de comissions bilaterals a la pressa de decisions sobre el disseny dels projectes i la seva execució.

lectures 2708 lectures comentaris 3 comentaris

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
27 d'abril de 2007, 14.06 h

Ja posats a acabar d'esquarterar i cimentar el país, potser que almenys ens deixin fer-ho al nostre gust i s'esperin a que es consensuï a Catalunya. També trobo estrany tantes preses pel cinturó viari i en canvi del cinturó ferroviari, entre Mataró i Vilanova, no en tenim cap més notícia.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#2
24 d'abril de 2007, 20.08 h

A mi em sembla be que las decisions es prenguin aqui i no alla pero abans s'ha de saber que es fa L'ho del 4rt cinturo es un atras total quan ens plantajem solucions i milloras per el medi ambient aqui decidim tirar endevant una obra faraonica que portara mes polucio a zones fins ara poc contaminades.A Europa de la que forment part esta intentant que la majoria de mercaderies circulin amb tren per treure camions de les carretereas i autopistes i aqui anem al reves mes autopistes autovies i mes c... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#1
24 d'abril de 2007, 18.18 h

Malauradament, es la historia de sempre, hem fet servei mentre tiravem del carro, i ara que ja es mou, ens tornen a ficar a la cua del darrera. fa 300 anys que hem perdut les guerres, i som tractats com una colonia. De fet com que en el nostre pais mai ens queixem mai prou, se'ls enfoten les nostres queixes. Tinguent uns politics tant llepaculs amb Madrid, que s'hi pot esperar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

5 !10 !20 !tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

Ariadna Alvarez logo rss

Arquitecta

ELS MÉS fletxa


DARRERS ARTICLES fletxa

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.