Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

Un altre estiu per recordar

|

- Publicitat -

L’estiu és temps de vacances i un moment de l’any on tots ens movem més que de costum, ens concentrem en alguns punts del territori (potser per una política massa enfocada al model de sol i platja, i que ha deixat històricament de banda gran part del territori) i fem servir massivament estacions de trens, aeroports i carreteres.
Encara recordo el lamentable incident a l’aeroport del Prat l’estiu passat, i altre cop torna a ocupar les primeres planes dels diaris. Aquest estiu, s’han tornat a col·lapsar les infrastructures a Catalunya, per la poca capacitat que tenen per absorbir la demanda (diària i punta) i la manca d’inversió dels successius governs espanyols, a la que s’hi ha d’afegir la incapacitat dels governs catalans per aconseguir més força a Madrid per poder defensar els interessos de Catalunya.

Problemes de mobilitat, patim una discriminació històrica envers altres territoris de l’Estat pel sistema de peatges vigent, fins i tot reconegut pel president de la Generalitat!. En la major part del territori, la ciutadania no te una alternativa possible a les vies de pagament, que a més a més es saturen setmanalment. Les cues que es produeixen habitualment a la A-7 (amb la punta històrica de 70 kilòmetres a principis d’agost) evidencien la insuficiència de la xarxa viària pública i privada a les comarques de Tarragona i al país en general. Com a responsable polític s’ha d’acusar al ministeri de Foment del govern espanyol, i indirectament al Departament de PTOP de la Generalitat de Catalunya, encara que no en tingui plenes competències.

Publicitat

Apagada elèctrica a Barcelona, convertint-la en la ciutat dels generadors sorollosos i pudents, els haurà filmat en Woody Allen? Responsables polítics, el ministeri d’indústria del qual n’és titular l’ex-batlle socialista de Barcelona, i l’Ajuntament en darrera instància. El Sr.Joan Clos encara no ha donat cap explicació, imagino que es deu mirar amb delit com entre els de Foment, la Fecsa i els de Red Elèctrica Espanyola juguen a “trileros” amb els polítics catalans. Aquesta és una de les conseqüències que ha portat la política de privatitzacions de les empreses públiques, s’ha concentrat en mans d’una única empresa i els abonats ens trobem sense alternatives.

Amb tot el debat que ha portat el desgavell elèctric a Barcelona, em puc imaginar que aviat sentirem a parlar als defensors de la MAT. En justificaran la seva necessitat i en reivindicaran la seva ràpida construcció. Personalment no tinc prous coneixments en aquesta matèria per emetre una valoració en aquests moments, però demanaria als responsables polítics i tècnics d’executar aquesta infrastructura, que si realment és necessària i el seu traçat és tècnicament el millor (i no el més econòmic pel promotor de l’obra), forcin a que l’empresa subministradora de la corrent a soterrar la línia.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut