Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Infrastructures i espoli fiscal

|

- Publicitat -

Ja hi tornem a ser amb les maniobres del PSC pel que fa al Quart Cinturó. No s’hi poden estar de tirar endavant acords amb el Ministerio de Fomento de Madrid sense informar i posar-se d’acord amb els seus socis de govern. La setmana passada en vam tenir una altra mostra de com fan les coses. El departament d’Obres Públiques (conselleria de Política Territorial) va decidir iniciar la tramitació per la via d’urgència de la licitació de l’estudi de traçat del tram entre Sabadell i Granollers, dos dies més tard van haver de rectificar.

L’Orbital o Quart Cinturó és un clar exemple (com ho és el Prat o el TGV) de la necessitat que te Catalunya de planificar les seves infrastructures, perquè si no és així aquestes tenen moltes dificultats per tirar endavant. Per la pressió del territori i la dificultat que les diferents administracions tenen de posar-se d’acord. No podem trigar tant per construir obres que necessitem a dia d’avui, i el que tampoc podem permetre per més temps és que una gent que estan a 500 quilòmetres de casa nostra prenguin les decisions per nosaltres. Per on ha de passar (si es que ho ha de fer) el nou corredor del Vallès, a quina cota, quantes sortides ha de tenir, quants carrils, s’ha de fer un traçat paral·lel de tren…, el que ha de fer Fomento és posar els calés que per alguna cosa els paguem entre tots (a banda de deixar d’engreixar les grans enginyeries de Madrid), i el nostre govern exigir la seva presència a través de comissions bilaterals a la pressa de decisions sobre el disseny dels projectes i la seva execució.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut