Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Madalena, baixa del tren d’una vegada!

|

- Publicitat -

Quan una persona assumeix una responsabilitat i es demostra que no ha pres les decisions correctes per desenvolupar-la, perjudicant amb la seva decisió a tercers (aquells que l’han escollit), acostuma a renunciar a aquest càrrec i deixar pas a un altre.

A l’empresa privada, quan una persona no fa bé la seva feina acostuma a ser acomiadada, al món de la política el marge és molt més ampli, llàstima que la ètica personal i professional d’alguns i algunes no els hi dictin la suficient humilitat per deixar pas a un altre. Resto perplexa al que està passant amb la responsable del Ministeri de Foment, però no em sorprèn si penso en com es van depurar les responsabilitats polítiques del cas Carmel.

Publicitat

Senyors del PSOE-PSC, a veure si ens entenem: les obres del TGV estan aturades i l’executiu del qual depenen a hores d’ara no sap com continuar-les, hi ha tallades 4 línies de rodalies i afectacions greus a la línia dels FGC per la inoperància en l’execució de les obres que dificulten la mobilitat diària de més d’un centenar de milers de persones directament i d’una part considerable indirectament a banda de les pèrdues econòmiques directes i indirectes d’autònoms i petita i mitjana empresa, des de Foment ja van veure que entrar el TAV per Sants sense fer un nou túnel per rodalies al c/Aragó suposaria la interrupció del servei però van suposar que la ciutadania ha d’entendre que fer obres implica sacrificis ja que el resultat beneficiarà a no se sap qui (i si no ho van intuir…quina por!), que la titular de Foment davant la impossibilitat de fer arribar el TAV a Barcelona el 21 de desembre com li havia promès al seu ZP va forçar la màquina i va prendre decisions tan temeràries com la de començar la construcció d’una estació d’Alta Velocitat al Prat de Llobregat sense comunicar-ho ni al propi Ajuntament ni a la Generalitat ni a un dels seus col·laboradors més propers i Secretari d’Estat d’Infrastructures el Sr.Morlan responsable del Centre Coordinador de l’Operació Ferroviària (CECOF), que ja han mort 13 operaris des que van començar les obres a Catalunya,…….seguim?

Les declaracions del diputat i portaveu adjunt del PSC Joan Ferran segons les quals “la dimissió d’Álvarez no serviria ara mateix per a res i fins i tot entorpiria la finalització de les obres”, apel·lant al “sentit comú” ja que la substitució “podria ser contraproduent” són totalment partidistes i demostren altra cop la submissió al PSOE. No n’hi ha prou en que el president del govern espanyol assumeixi personalment la responsabilitat del desastre en el que ara ens trobem, perquè als catalans i catalanes ja fa temps que li hem vist el llautó.
Espero per tant, que finalment ERC i CiU es posin d’acord amb la proposta de dimissió de la ministra Alvarez al Parlament, i demostrin que a Catalunya la majoria de la gent vol per als polítics la mateixa responsabilitat i grau d’exigència que se’ls exigeix i amb el qual fan d’aquest país un territori d’oportunitats.
Quan una persona assumeix una responsabilitat i es demostra que no ha pres les decisions correctes per desenvolupar-la, perjudicant amb la seva decisió a tercers (aquells que l’han escollit), acostuma a renunciar a aquest càrrec i deixar pas a un altre.

A l’empresa privada, quan una persona no fa bé la seva feina acostuma a ser acomiadada, al món de la política el marge és molt més ampli, però el que és evident es que la ètica personal i professional dicta la humilitat i deixar pas a un altre vol dir assumir els errors comesos i voluntat de que les coses vagin millor. Resto perplexa al que està passant amb la responsable del Ministeri de Foment, però no em sorprèn si penso en com es van depurar les responsabilitats polítiques del cas Carmel.

Senyors del PSC, a veure si ens entenem:
les obres del TGV estan aturades i l’executiu del qual depenen a hores d’ara no sap com continuar-les,
hi ha tallades 4 línies de rodalies i afectacions greus a la línia dels FGC per la inoperància en l’execució de les obres que dificulten la mobilitat diària de més d’un centenar de milers de persones directament i d’una part considerable indirectament a banda de les pèrdues econòmiques directes i indirectes d’autònoms i petita i mitjana empresa,
des de Foment ja van veure que entrar el TAV per Sants sense fer un nou túnel per rodalies al c/Aragó suposaria la interrupció del servei però van suposar que la ciutadania ha d’entendre que fer obres implica sacrificis ja que el resultat beneficiarà a no se sap qui (i si no ho van intuir…quina por!),
que la titular de Foment davant la impossibilitat de fer arribar el TAV a Barcelona el 21 de desembre com li havia promès al seu ZP va forçar la màquina i va prendre decisions tan temeràries com la de començar la construcció d’una estació d’Alta Velocitat al Prat de Llobregat sense comunicar-ho ni al propi Ajuntament ni a la Generalitat ni a un dels seus col·laboradors més propers i Secretari d’Estat d’Infrastructures el Sr.Morlan responsable del Centre Coordinador de l’Operació Ferroviària (CECOF),
i que ja han mort 13 operaris des que van començar les obres a Catalunya,….seguim?

Les declaracions del diputat i portaveu adjunt del PSC Joan Ferran segons les quals “la dimissió d’Álvarez no serviria ara mateix per a res i fins i tot entorpiria la finalització de les obres”, apel·lant al “sentit comú” ja que la substitució “podria ser contraproduent” són totalment partidistes i demostren altra cop la submissió al PSOE. No n’hi ha prou en que el president del govern espanyol assumeixi personalment la responsabilitat del desastre en el que ara ens trobem, perquè als catalans i catalanes ja fa temps que li hem vist el llautó.
Espero per tant, que finalment ERC i CiU es posin d’acord amb la proposta de dimissió de la ministra Alvarez al Parlament, i demostrin que a Catalunya la majoria de la gent vol per als polítics la mateixa responsabilitat i grau d’exigència que se’ls hi aplica a ells mateixos en la seva activitat laboral i àmbit professional amb el qual es construeix aquest país.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut