Opinió amb independència. Diumenge, 17 de desembre de 2017 12:57 h
facebook twitter RSS in.directe.cat

Cercle Català de Negocis


Economia i política doble fletxa Dimarts, 31.7.2012. 09:06 h

La primera batalla per l’Estat propi

President del Cercle Català de Negocis
Comparteix







Etiquetes
Espanya està decidida a provar quina és la capacitat de resistència dels catalans. La batalla és arreu. Hi ha una conjunció d’interessos espanyols per aconseguir anorrear la capacitat econòmica de Catalunya i dels seus empresaris, perquè saben que la nostra força rau en l’esperit emprenedor i en el potencial industrial i d’innovació.
Siguem clars, l’ objectiu d’Espanya sempre ha estat el mateix i és únic: Invertir recursos i donar suport “només” a les empreses espanyoles “ afins”. No hi ha cap possibilitat d’ajut per a les empreses de “ territoris hostils “.  L’últim exemple d’aquesta política de “terra cremada” és el cas de l’explotació ramadera de Can Feliu, situada al municipi de Campllong, al Gironès.
Can Feliu és una de les explotacions ramaderes importants de les comarques gironines i de Catalunya. Els seus mèrits han estat reconeguts fins i tot per la Unió Europea, que fa poques setmanes va desplaçar una delegació a la granja, inclosa en un test internacional relatiu a les vaques.
Ara la seva supervivència a molt curt termini està en perill. El seu pecat? Haver volgut negociar amb la distribuïdora Corporación Alimentaria Peñasanta (que comercialitza les marques Central Lechera Asturiana, Ato i Larsa) el preu de venda de la llet. De la nit al dia, i en vista del requeriment a negociar, la distribuïdora –que forma part de l’oligopoli espanyol que controla la distribució de la llet a l’Estat- va decidir que no li calien els set milions de litres de llet que es produeixen anualment a Can Feliu i que fins aleshores comprava sense problemes. Això sí, per fe-los un favor, els compren la llet que produeixen (20.000 litres diaris) a un preu d’escarni, discriminatori respecte del preu del mercat i per sota del preu de cost: 265 euros per tona. El preu de mercat habitual es troba entre 300 i 3330 euros per tona, com a mínim.
Peñasanta, una empresa amb socis que pertanyen a l’ oligarquia castellana de sempre,  ha trobat un cap de turc perfecte.
Si Can Feliu cau, tot el sector sabrà que no hi ha marge de negociació i les lleteres espanyoles podran fer el que vulguin. Això ja els va bé a les marques. Per això ni Danone, ni Puleva, ni Ato han volgut comprar una petita part de la producció, tal i com els demanava Can Feliu. Diuen que van servits, com molts altres. Ara bé, mireu els envasos d’algunes marques que es comercialitzen als supermercats de Catalunya i veureu que estan venent al país llet recollida i manufacturada a França. No hi ha espai, doncs, per a la llet catalana? Sí que n’hi ha, però la voluntat és escanyar els productors catalans perquè baixin el preu.
Els catalans no ens podem quedar de braços creuats deixant que Can Feliu tanqui portes i sacrifiqui a l’entorn de mil caps de bestiar; sobretot quan sabem que la seva reivindicació és justa. Pensem que si avui cauen ells, demà cauran uns altres. La Generalitat  com en tots els temes importants no sap què fer, no sap què dir. Fa el discurs hipòcrita del consum de proximitat però a l’hora de la veritat es renta les mans en aquest cas.
És per aquest motiu que som nosaltres, els consumidors catalans els que ens hem de mobilitzar. Al final, el poder el tenim nosaltres, que som els que comprem!!
Aquests dies he llegit molts comentaris a les notícies publicades a l’entorn de Can Feliu. Tots van en la línia que cal fer boicot a les marques que aboquen l’explotació catalana al tancament.
És en els moments difícils que necessitem la Generalitat i és en aquets moments quan ens adonem de la seva fragilitat .
L’exemple de la ineficàcia de la nostra administració la palesem en aquestes situacions. Mentre els nostres polítics estan discutint un “Pacte Fiscal “ impossible, Espanya  obliga que cada dia més empreses catalanes hagin de tancar portes.
Els grans moments dels pobles i les nacions arriben per una injustícia . Sempre és el poble qui fa el primer pas.
La guerra per la intervenció de Catalunya ja ha començat. Fins avui tot són baixes catalanes. Els nostres comandaments han perdut el contacte amb la realitat i encara creuen en un “Pacte miracle” d’ última hora. Quant ells s’ adonin que l’enemic és l’enemic ja no hi serem a temps.
Comencem la  batalla els consumidors; el poble. És per responsabilitat social i per no perdre mes llocs de treball. Encetem-la ara i guanyarem. No comprem productes com Danone o Puleva. Recordeu l’efecte del boicot a Pascual.
Hem de fer el que hem de fer per protegir les nostres empreses. La batalla per la ramaderia i per tot el sector primari català ja ha començat. Serà la primera batalla de la guerra per recuperar el nostre país. Ser o no ser, aquesta és la qüestió.
Hem arribat al final del camí i hem de començar a plantar cara. Els espanyols han de saber que aquesta vegada el poble català té l’ exèrcit dels milers i milers  d´empresaris  que lluitaran perquè saben que sense Estat propi  mai no seran competitius en un món global.
Amb aquest boicot als productes espanyols tota Europa també sabrà que “ la causa catalana “ mal tancada s’ha tornat a obrir.  Quant Europa sàpiga tot el mal que ens ha fet Espanya no tinc cap dubte en pensar que aquesta vegada ens donarà suport.
Els arguments pedagògics del Cercle Català de Negocis seran la nostra munició i la nostra intendència. Acabem d’editar el llibre “Catalunya Estat propi, Estat ric “ i  
per l’11 de setembre el CCN presentarà el llibre “DELENDA EST HISPANIA” . 
 
La Batalla acaba de començar i aquest llibre és tota una declaració d’intencions per assolir el nostre objectiu: “ Només amb un Estat Propi Catalunya serà econòmicament viable”.

Ramon Carner i Alivés. President del Cercle Català de Negocis

lectures 10590 lectures comentaris 35 comentaris

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#35
29 d'abril de 2013, 18.00 h

Com sempre, Ramon Carner l'encerta.
Em recorda aquell Sebastià Dalmases, algun Duran... de la nostra Guerra de Successió qué, com a empresaris/industrials/comerciants, varen fer una aposta pel seu pais, pel manteniments de les nostres lleis i sistemes d'entendre el concepte de poder i d'estat, possant-hi iniciatives i diners a favor de la defensa de Catalunya, lluitat adès contra conceptes centralitzadors dels franco-castellans, contra el seu monopoli del poder reial i mercat. El CCN vol ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#34
Jaume Cusó fletxa Barcelona
16 d'agost de 2012, 21.14 h

#32 L'ofegament econòmic al qual Espanya sotmet a Catalunya, els atacs a la llengua i la cultura catalanes i els incompliments reiterats de tots els acords.
La paraula dels governants espanyols no val una merda.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0

item
#33
Synera fletxa Barcelona
16 d'agost de 2012, 10.09 h

#26 Ets del que pensa que els racistes de la Ii Guerra Mundial eren als jueus, eh? Tararí que te ví.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0

item
#32
Synera fletxa Barcelona
16 d'agost de 2012, 09.46 h

La batalla NO acaba de començar. Fa temps que Espanya está en guerra contra Cataluña. Tots els símptomes ho confirmen: 1) Rebutx total de qualsevol qüestió que plantegi CAT. 2) Atac actiu i pasiu de l'Estat contra qualsevol dret dels catalans mitjançant prohibicions, silenci, tolerància (veure actuacions en llengüa, cultura, escarni i insults de persone, grups, entitats i premsa, justícia, econòmia, serveis públics, etc.). 3) Aplicar la pinça per l'ofegament total i 4) palpabla des... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#31
Marc fletxa BCN
8 d'agost de 2012, 22.42 h

"perquè baixin el preu" -> "perquè ABAIXIN el preu"


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#30
Jaume Cusó fletxa Barcelona
6 d'agost de 2012, 07.33 h

#26 I tu fas pudor de troll. Has fet servir tres noms diferents en un sol dia, i més d'una vintena des de novembre, apart de canvis de localització. I tot això per faltar el respecte. Ja n'hi ha prou.


Valora aquest comentari:   votar positiu 28   votar negatiu 10

item
#29
jordi fletxa barcelona
5 d'agost de 2012, 22.08 h

M'estic fixant que a TV3, cada vegada fan més anuncis en castellà. Aquestes empreses anunciants no se que pretenen, perque si volen arribar al públic castellà ja tenen altres canals i justament la gent que parla castellà no veu TV3. Es una nova forma de colonització?
Per si de cas, ja no compro cap poducte que s'anuncii en castellà a TV3. Sobre tot l'ACTIVIA de "Danone" que es el més pesat de tots els anuncis.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0

item
#28
Jaume Cusó fletxa Barcelona
5 d'agost de 2012, 16.35 h

Hauria de ser obligatori subscriure's també per comentar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 38   votar negatiu 5

item
#27
5 d'agost de 2012, 16.32 h

#23 Maco!



En canvi per mi et poden encular amb la biela del titànic,revolucionari de postal.
Jordi CATALUNYA


Aquest sempre acaba parlant de sexe. Envía a tot bitxo a que li posin tota mena d'artefactes per l'annus. Li deu interessar força el tema.
També recomana píndoles i psiquiatres. És un àlies of course.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 41

item
#26
5 d'agost de 2012, 16.27 h

#25 si ensuma molt de racisme aquí.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 36

5 !10 !20 !tots
1
!
2
!
3
!
4 >


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.