Opinió amb independència. Diumenge, 17 de desembre de 2017 12:49 h
facebook twitter RSS in.directe.cat

Cercle Català de Negocis


Economia i política doble fletxa Divendres, 3.8.2012. 16:01 h

El final que s’acosta


Comparteix







Etiquetes
El final del nostre autogovern s’acosta irremediablement. Els esdeveniments es precipiten de forma exponencial. Aviat acabaran superant la capacitat de predicció i de resposta de les nostres autoritats. Des d’un bon principi l’ordre constitucional que construïa l’Estat de les autonomies era una autèntica farsa; una excepcionalitat històrica que no es tornarà a repetir. Espanya ha induït deliberadament el sobre endeutament de la Generalitat amb una pressió fiscal aclaparadora, donant temps al temps, amb un clar objectiu: forçar la dissolució de l’Estat de les autonomies.
Ara, la Generalitat ni tan sols pot fer front a les seves despeses corrents. Ens hem hagut d’endeutar com el que més malgrat generar prous excedents per garantir el nostre autogovern i el desenvolupament d’altres regions que mai acaben de desenvolupar-se. Espanya ens hi ha fet abocat més de 256.000 milions d’euros, als quals cal afegir els més de 150.000 milions d’euros de la Unió Europea. Quan assumiran les regions receptores de finançament el pes de la seva responsabilitat? Quan es donaran per satisfetes? Quan es consideraran prou desenvolupades per assumir ni que sigui una part del finançament del seu propi Estat?
Durant dècades hem estat els últims en les prioritats de les polítiques públiques i d’infraestructures de l’Estat, i ara som els primers en aplicar retallades. Però no ha servit de res. Aquest mateix agost algunes partides de despeses socials i salaris de la Generalitat han quedat sense cobrir. El motiu: Catalunya ha hagut de fer front a un venciment de deute de més de 400 milions d’euros. Aquests són només els primers símptomes d’un embat que acabarà enfonsant la nostra autonomia, i amb ella la nostra autoestima. Al novembre, el nou venciment de 6.000 milions que ens espera serà el toc final de l’autogovern català.
El pitjor és ser testimoni de la manca de previsió i del desconcert dels nostres dirigents. A les espanyes ja ho esperen; se’n freguen les mans. Al final, totes les nostres despeses les acabarà assumint el govern central; això sí, només hi dedicaran una petita part de la fortuna que cada any ens espolia. Aquest és el capítol final de l’asfixia premeditada que el 1985 anunciava en Ramón Trias Fargas; això, si abans no hi posem remei, és clar.
Preteníem lluitar despreocupadament per l’ideal romàntic d’una Catalunya independent, mentre ignoraven la crua realitat: Espanya ens concep com a enemics. Forma part de la seva idiosincràsia, i com ha tal ens ha fet la guerra, sotmetent-nos a un bloqueig econòmic en tota regla. Cal prendre el relleu d’una vegada per totes a uns polítics domesticats! Cal que la societat catalana assumeixi el seu propi lideratge davant uns representants capats, mansos, i amb símptomes evidents de patir síndrome d’Estocolm vers aquells mateixos que ens fan la guerra. Cal respondre a Espanya amb les seves pròpies armes a fi que no pugui aixecar el cap mai més! O ells, o nosaltres! I ho farem, i tant que ho farem!  
 
Albert Pont. Responsable de Dret Internacional del CCN.
 

lectures 13800 lectures comentaris 30 comentaris

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#30
JoanC fletxa Ventalló
30 d'agost de 2012, 17.36 h

“Cal que la societat catalana assumeixi el seu propi lideratge davant uns representants capats, mansos, i amb símptomes evidents de patir síndrome d’Estocolm vers aquells mateixos que ens fan la guerra. Cal respondre a Espanya amb les seves pròpies armes a fi que no pugui aixecar el cap mai més! O ells, o nosaltres! I ho farem, i tant que ho farem!”

Estic totalment d’acord amb aquest final del teu escrit. Estic segur també que la manifestació de l’11 de setembre serà un èxit t... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#29
27 d'agost de 2012, 10.17 h

#28 Hola Rosa Maria
estic completament d’acord amb tu en els plantejaments històrics. No tinc res a dir en contra, ni pretenia que el meu discurs semblés un atac a la devolució, ni molt menys. Tot són formes de plantejar-ho. Però crec que tècnicament si la recuperació de la nostra sobirania històrica ha de dependre del Parlament estaríem davant d’una restitució, no tant davant d’una devolució. De totes maneres ara toca concentrar les nostres forces en l’onze de setembre i en a... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0

item
#28
Rosa Mª Bellet fletxa Barcelona
26 d'agost de 2012, 22.34 h

#20 Moltes gràcies Albert Pont per les teves repostes, que m'han estat aclaridores en alguns aspectes que desconeixia.Ara bé, crec que segons quins termes s'utilitzen poden crear confusió. Entenc que la paraula DEVOLUCIÓ, referida a la sobirania nostra, pot no ser adequada, en tant se'ns va prendre amb la violència de les armes i Espanya no es farà enrera i que per a recuperar-la ens hem d'enfrontar amb Espanya de totes, totes i negociar. Però el cas de la devolució de les Constitucions ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#27
Andresu fletxa La Canonja
23 d'agost de 2012, 19.35 h

#23 Estic molt de acort en lo que diu l.Ampar,cuidado.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#26
22 d'agost de 2012, 18.20 h

#25 Hola Jaume
Ho sento però desconec si hi ha un pla B o no. La Generalitat no té diners per pagar les nomines dels funcionaris aquest mateix més de setembre. Així que espero que no s’entretingui amb plans que no porten en lloc. Crec que la reacció popular ha de ser tan multitudinària que no hi hagi la possibilitat de continuar jugant a la puta i a la ramoneta. Si CiU no té un pla B, ha de saber que el poble no esperarà a que l’elabori. El pitjor que els pot passar és que els esdev... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#25
Jaume fletxa Barcelona
22 d'agost de 2012, 16.11 h

Primer de tot, moltes gràcies per la resposta anterior que em vas transmetre ahir a una altra entrada d'aquest magnífic blog. En segon lloc m'agradaria preguntar-te si saps quin és el pla B real de l'executiu català, ja que l'Hisenda pròpia tan bon punt sigui iniciada serà il·legalitzada i els seus responsables arrestats (no podem trencar les lleis espanyoles i seguir-hi dins). En el cas que es proclami una Hisenda pròpia, el pas immediat següent seria una proclamació d'independència?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1

item
#24
22 d'agost de 2012, 00.28 h

#22 Hola Jorbet, Sí tens raó, no tot seran flor i violes ni molts menys. No és aquesta la sensació que volia transmetre. Però tampoc ens han de fer por. Potser som una minoria en el nostre territori, però no per això aquest deixa de ser el nostre territori. Només saben fer això, jugar a generar por. No hem de caure en el seus paranys.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 1

item
#23
Empar fletxa Barna
20 d'agost de 2012, 20.56 h

#16 Penso igual que tu i, en més d'una ocasió, ho he fet saber dins el meu entorn.
Ens oblidem de dirigir-nos, si és necessari en espanyol, a la ciutadania que no parla català perquè és immigrant recent, o bé no ha estat capàs de parlar-lo després de molts anys entre nosaltres (cadascú sap els seus motius) però, no hem d'oblidar que també opinen, convencen, ens veuen com a l'enemic i finalment... VOTEN


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 1

item
#22
jorbet fletxa Figaró
20 d'agost de 2012, 15.30 h

Companys....tinc POR! Quan ens escoltem entre nosaltres tot és molt maco i tot és fantàstic,...però els numeros no em surten. M'explico: els que treballem a l'Area Metropolitana, tot i que a voltes hi trobes uns autèntics patriotes i lluitadors, hi ha tal quantitat de "soldats de l'imperi colonitzador" -immigrants anti-catalunya- impressionant i de "unionistes" -altrament anomenats butiflers- que fa fredat. L'augment de partidaris de la independència ha estat seguit proporcionalment de mo... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 1

item
#21
Joan fletxa València
19 d'agost de 2012, 04.57 h

El que cal és un Govern català que declari unilateralment la independència, i això no ho tenim, perquè CiU està controlada per agents d'Espanya (Mas, Duran...) que ja es van carregar, amb ERC, fa un any, la Iniciativa Legislativa Popular per un Referèndum sense més explicacions, al més pur estil PP.
L'obra mestra d'Espanya és que els catalanets voten partits unionistes disfressats de sobiranistes. Quanta comèdia de partits i quanta ingenuïtat i ignorància política de part del c... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 1

5 !10 !20 !tots
1
!
2
!
3 >


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.