Daniel Torras


Actualitat doble fletxa Dijous, 25.6.2015. 13:32 h

Consens públic, negociació privada

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix






Ningú a aquestes alçades demana que els partits sobiranistes pensin igual. És clar que es demana unitat d’acció, la qual, ho estem veient i patint, es pot expressar i materialitzar de moltes maneres, totes elles legítimes.
Però al ciutadà més allunyat dels embolics polítics i dels estira i arronsa partidistes només li arriba un metamissatge: divisió (sigui veritat o sigui mentida). Al final, es jutja la imatge general, la impressió, les emocions que són provocades per una certa impressió... Sobretot, els més indecisos i indiferents al procés avaluen aquests paràmetres més d’imatge que no de contingut.
Per aquesta raó allò primordial, urgent i principal és que els partits sobiranistes adoptin d’una vegada per totes una estratègia comunicativa favorable al procés, per fomentar el Sí-Sí, al marge del contingut i les diferències. Aquesta estratègia passa indubtablement per més consens públic i traslladar tota la negociació a l’esfera privada.
En públic només s’ha d’exhibir l’acord, el consens, entre tots els partits. Si és poc, doncs, poc. El desacord, els dubtes, les diferències s’han de gestionar en privat. Des d’ara mateix s’haurien d’intensificar els contactes de coordinació i de negociació per concretar la fórmula electoral, l’aplicació del full de ruta, com s’incorporen més  partits a l’acord... tot això i més, s’ha de debatre en privat. A la llum, només consens.
La gestió de l’espai privat/públic i de la dicotomia consens/desacord és bàsica per a crear un bon clima d’il·lusió i adhesió per part dels ciutadans, sobretot els menys convençuts. Prou conferències i rodes de premsa: més reunions i més negociació.

lectures 1263 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


DARRERS ARTICLES fletxa

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.