Opinió amb independència. Dimarts, 24 d'octubre de 2017 07:44 h
facebook twitter RSS in.directe.cat

El Comunicado - JL Herrera


Dissabte, 17.1.2015. 00:00 h

Prioridades y Hoja de Ruta

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
valorar_carregant carregant

Hoja de Ruta y Brújula
Hoja de Ruta y Brújula

Comparteix







Etiquetes


Una hoja de ruta es un plan que establece a grandes rasgos la secuencia de pasos para alcanzar un objetivo. Y donde se especifican tiempo y recursos necesarios...

Ahora toca lo más difícil, pero quizás también lo más necesario. Una vez se sabe que será el próximo 27 de septiembre cuando Cataluña vote par disponer de un estado propio. Bien hace el 'conseller' de la Presidència, Francesc Homs, en exponer que “se deberá reforzar la presencia exterior de la Generalitat y explicar que queremos ser un país normal con todos los pormenores". Si en algun sitio se deben manisfestar las propuestas soberanistas, es fuera, en la comunidad internacional. España, ni está, ni se le espera. El coordinador general de Convergència, Josep Rull, ha admitido que la hoja de ruta hacia la independencia tras las elecciones del 27 de septiembre está adelantada pero no está definitivamente consensuada. Además en su intervención ante el Consell Nacional de CDC ha remarcado la importancia de cerrar bien el acuerdo para que el texto permita ampliar la base de la autodeterminación: "No está definitivamente consensuado, nos queda trabajo. Si la hoja de ruta es sólida, dará mucha confianza a la gente y permitirá ampliar la mayoría del sí a la independencia. Por eso es tan importante pactarlo bien”.

Finalmente, Esquerra acepta que los comicios se celebren dentro de ocho meses para desencallar algo que estaba durando demasiado. Oriol Junqueras se ha salido con la suya en no concurrir a las elecciones catalanas bajo una sola lista, como pretendía Mas, pero con una "hoja de ruta compartida" para avanzar en el plan soberanista. Este plan que garantizará la continuidad del proceso político de transición nacional hasta el 27/11 y más allá, se ha de hacer con un tacto y una habilidad casi perfectos. Una hoja de ruta con prioridades. Una de ellas la internacionalización del proceso y las relaciones exteriores. Si como ha pronosticado Rull, y así creemos todos, con una participación muy amplia de hasta el 80 por ciento en las elecciones, se adivina más que necesaria de que el resultado del 27-S se entienda en términos plebiscitarios de independencia en la comunidad internacional, y no como otra cosa. Por eso se espera que Mas incorporará a su equipo a una persona de Esquerra que trabaje codo a codo con la Secretaría de Exteriores.

A parte del impulso internacional, otra prioridad es la puesta a punto de la Agencia Tributaria Catalana (ATC) pues la recaudación y gestión de impuestos es fundamental para poder tener un sistema económico que funcione. En este tema, ambas formaciones coinciden bastante, porque un control sobre la hacienda propia es fundamental. CDC apunta expresamente en su línea estratégica de las estructuras de Estado la importancia del “cuerpo de inspectores vinculados a la Hacienda propia o la ampliación de la capacidad internacional de Cataluña”.  Otra prioridad es que junto a la ATC, Esquerra ha pedido también un impulso de la Autoridad Catalana de la Competencia con el objeto de tenerla a punto para asumir las funciones reguladoras que ahora tiene el Estado. La otra gran estructura es la creación de una Administración Electoral propia “para no tener que depender de Madrid”, puesto que Cataluña es la única comunidad que no tiene una Ley Electoral propia y, por ello, se ha de acoger a la norma general del Estado. La 'Hoja de Ruta' se ha puesto en marcha y lleva una buena brújula, a ver como la utilizan…
 
J L Herrera Vega
Ciències de la Informació i de la Comunicació
El Comunicado


lectures 9084 lectures comentaris 6 comentaris

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#6
"BEJOTA" "ARAGONESES" O EL MALSON DELS SERVEIS SOCIALS fletxa ALLÍ ON LA TEVA FERUM DE FRACASSAT ES SENTI
21 de febrer de 2015, 00.22 h

#4
#3 ,l'indigent supremacista espanyol oficial del blog.També conegut com Amaya Salazar,àlies Josep Montella.Àlies "ARAGONESES”,”BEJOTA”també conegut per Roser Coll,Pedro Fortuna,Manolo Cabezahierrro....Pressumptament fill de d’un legionari i de la que escombra el Valle de los Caidos .L'ínclit predicador etílicoespanyolista,ara arrossega la seva desesperació pels tuguris més foscos del Raval,renegant dels seus orígens i fent servir multitut de noms.
Els "mozos de la cuadra"... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

item
#5
En Capablanca fletxa Serra de l´Obac
18 de gener de 2015, 18.26 h

#3
Ens podria alliçonar de com pensa l´estado español impedir que Catalunya crei les seves pròpies estructures d´estat?


Valora aquest comentari:   votar positiu 22   votar negatiu 0

item
#4
BEJOTA fletxa BCN
18 de gener de 2015, 13.33 h

ELECCIONS EUROPEES. Els 1.401.421 vots que van aconseguir ERC, CiU i ICV en són pocs en relació amb els 5.317.789 catalans cridats a les urnes. Tot just un 26% del cos electoral. "De cara a Europa, això no és força suficient", apunta. "Encara han d'aparèixer un milió de vots independentisteNació

n.b. resultat (previst) plebiscipatries.AIXÓ ÉS EL QUE HI HA I PROU .


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 19

item
#3
Pedro fletxa Terrassa
17 de gener de 2015, 21.28 h

El 27 de Septiembre se votará para constituir el Parlament autonómico, NO para un Estado propio.
El Estado tiene herramientas para impedir que se constituya las estructuras de Estado en Cataluña, como no lo mencionas, te lo recuerdo.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 70

item
#2
Joana Rius fletxa Lleida
17 de gener de 2015, 19.01 h

Doncs sí, ara és el moment de perfilar correctament el full de ruta. De donar-li el matís que volem i sobretot fer partícip d'ella a la resta del món. L'estat espanyol no farà res per la causa, així que cal posar tot l'esforç perquè s'ens escoltin fora. Endavant amb el full de ruta!


Valora aquest comentari:   votar positiu 38   votar negatiu 0

item
#1
17 de gener de 2015, 18.44 h

Totalment d'acord amb vostè, Sr Herrera. Un euro gastat en Espanya és un euro llençat a les escombreries. Val més invertir-lo en informació als països on impera el sentit comú i ens poden donar suport.
Respecta a Hisenda Catalana, els inspectors i caps haurien de passar unes proves dures que garantissin la seva professionalitat i imparcialitat.... que hi ha massa euros catalans mar allende....


Valora aquest comentari:   votar positiu 30   votar negatiu 0

5 !10 !20 !tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.