Elisenda Paluzie

Diumenge, 14.10.2007. 09:22 h

Pressupostos sense garanties

En el darrer article valorava l’acord Solbes-Castells sobre les inversions de l’Estat a Catalunya com una millora insuficient que encara no compleix l’Estatut. Tanmateix, la plasmació d’aquest acord en el projecte de llei de Pressupostos de l’Estat afegeix més ombres a la meva primera apreciació. Així, la inversió real territorialitzable de l’Estat a Catalunya serà del 14,9%, lluny del 18,72% que és la participació de Catalunya en el PIB estatal segons les darreres dades disponibles i lleugerament superior al 13,9% de l’any passat. Llegir-ne més


Dijous, 4.10.2007. 12:45 h

Sobre finançament, inversions, dèficit fiscal i altres malentesos

Aquests darrers dies, amb la signatura de l’acord sobre inversions de l’Estat a Catalunya i la presentació dels Pressupostos de l’Estat pel 2008, he pogut constatar que hi ha una gran confusió entre la ciutadania i fins i tot entre els comentaristes polítics sobre conceptes bàsics en les relacions econòmiques entre Catalunya i Espanya. El tema és prou important com perquè valgui la pena dedicar un article a aclarir alguns d’aquests malentesos. Llegir-ne més


Dissabte, 22.9.2007. 09:44 h

Optimisme exagerat

En el pressupost del 2007 la inversió real territorialitzable de l'Estat a Catalunya va ser de 2.958 milions d'euros, un 13,9% del total estatal, molt lluny del 18,85% exigit per l'Estatut. Hi mancaven 1.065 milions per complir-lo.  Tanmateix, Solbes i Castells van afirmar que l'Estat havia complert escrupolosament l'Estatut. Enguany han arribat a un acord pel qual reconeixen que l'Estat deu a Catalunya 827 milions del 2007. Aquesta xifra és fruit d'una metodologia pactada segons la qual es reconeixen com a infraestructures les inversions reals territorialitzables i les transferències de capital incloses en les actuacions de caràcter econòmic. Llegir-ne més


Dissabte, 25.8.2007. 10:38 h

Heathrow i el futur del Prat

Aquest mes d'agost ha estat notícia destacada a The Economist el mal funcionament dels aeroports britànics, en especial el de Heathrow. La majoria d'aeroports londinencs (Heathrow, Gatwick i Stansted) i els aeroports escocesos (Glasgow, Edimburg i Aberdeen) estan gestionats per l'empresa BAA, propietat des del juny del 2006 d'un consorci liderat pel grup espanyol Ferrovial. El cas és que l'aeroport de Heathrow és l'aeròdrom europeu amb més retards (un terç dels seus vols a destinacions europees surt fora d'horari) i és dels més mal puntuats en les enquestes als passatgers. Llegir-ne més


publicitat

Dimarts, 31.7.2007. 18:16 h

Foscor, molta foscor

Catalunya paga el 25% de la factura elèctrica espanyola i rep només el 15% de la inversió en la xarxa. En aquest cas es tracta de la facturació d'empreses privades i de les seves inversions. Però es tracta d'empreses de sectors regulats, que han estat privatitzades i que mantenen lligams molt estrets amb els poders públics. Endesa fou privatitzada el 1997. Poc abans, el 1996, Endesa va llançar una opa sobre la companyia catalana Fecsa. En les apagades del 2001, l'oposició va retreure al govern de CiU la compra de la seu de CDC (un espectacular edifici del car Eixample barceloní) per només 450 milions de pessetes a Endesa. Llegir-ne més


ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.