Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

Abertis aconsegueix amb l’AP-7 la meitat del seu benefici mundial

|

- Publicitat -

La clau d’aquests resultats tant extraordinaris a les autopistes catalanes els podem trobar en el famós conveni entre Abertis i el Ministeri de Foment presidit per Magdalena Álvarez

Segons consta a les dades auditades d’Abertis fins a l’any 2013 (foto adjunta) el deute de l’estat amb la companyia de peatges en virtut del conveni signat ascendeix a la xifra desorbitant acumulada de 1372 milions d’euros, un creixement exponencial que el darrer any els ha reportat quasi 300 milions.

Publicitat

Cal recordar que el conveni resta viu fins al final de la concessió a l’any 2021, segons dades del mateix ministeri, el muntant total pot ascendir a una xifra entre 2.500 i 3000 milions d’euros. Tot per un conveni que garanteix a Abertis cobrar pel descens de cotxes, que hem explicat moltes vegades. A l’estat li sortiria més a compte subvencionar els peatges per tal d’augmentar el trànsit a les autopistes, si l’augment complís les expectatives signades, el ministeri s’estalviaria molts milions.

El Conseller Nadal va imitar  la seva col·lega espanyola i va signar un conveni semblant al final del seu mandat.

A finals de 2013, la conselleria de Santi Vila deu més de 72 milions d’euros a Abertis. El descens de cotxes per l’autopista del Maresme li costa un ull de la cara al govern del president Mas i als catalans, per culpa d’un conveni mimètic que va signar Magdalena Álvarez i que Joaquim Nadal, aleshores conseller, va voler imitar. En quatre anys d’entrada en vigor suposa més de 72 milions d’euros (foto adjunta) amb un creixement exponencial, el darrer any, que  ha suposat més de 20 milions d’euros. Fent una previsió prudent del cost, el conveni pot acabar triplicant els 96 milions d’euros en inversions que faria Abertis.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut