Opinió amb independència. Dimarts, 19 de juny de 2018 06:46 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

7 de febrer de 2018 19:28 h

Comunicat conjunt transfronterer

Comunicat conjunt  de  Defensem  el  Tren  de l’Empordà, i dels Usuaris del tren Perpinyà-Portbou (UTPP), amb  el suport  de   la  PTP (Associació per  a la Promoció  del Públic. Un tren convencional, transfronterer  és  una necessitat  social i territorial que no pot esperar més El 24 de gener de 2018, el CESER (Consell econòmic, Social i del medio  ambient  de la Regió  d’Occitània) va donar a conèixer el seu dictamen sobre el projecte d'acord entre la regió occitana i SNCF Mobilitat determinació dels elements estructurals d'un futur acord d'operació TER .
Llegir-ne més


lectures 1955 lectures comentaris 3 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

7 de maig de 2017 18:13 h

Els 10 punts fonamentals per millorar el tren de l’Empordà de la R11 i la RG1

És  ben conegut  per l'opinió públic  i  els  diferents  usuaris  que el tren convencional,   el  tren de  l’Empordà  i, en general  el  tram  gironí  de la R11  i  RG1  entre Massanet  de  la Selva  i  Cervera  de la  Marenda  -molt  especialment  els ector  entre  Figueres  i  Cervera de la  Marenda- necessita   una  millora, una modernització  i  una posada a punt, per  tal  de  treure'n  més rendiment  i  donar  un servei  més digne per  a tot  el conjunt del  territori.
Llegir-ne més


lectures 8439 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

28 de desembre de 2016 22:48 h

Per unes interconnexions ferroviàries dignes entre Portbou i Cervera

El tren de nit de París/ Cervera/Portbou es pot recuperar. Així  m’ho han fet  saber  diversos  mitjans  de la  Catalunya Nord. De moment, gràcies a les fortes mobilitzacions  socials  dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori el govern francès  vol replantejar-me  suprimir  el tren Paris-Cervera-Portbou. En aquest cas,  les  fortes  mobilitzacions  unitàries  haurien  donat  el  seus  fruits. Caldria  que  al Sud, a la Catalunya/Principat -especialment a les comarques gironines- es formi  un gran aplec reivindicatiu i  mobilitzador  a favor del  tren convencional i uns interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda dignes.
Llegir-ne més


lectures 2633 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

17 de novembre de 2013 13:51 h

Ha arribat l’hora de la col•laboració ferroviària transfronterera

L’exemple que es reflexa en l’enllaç adjunt, de col•laboració ferroviària transfronterera  entre la Regió francesa de  Rhône Alpes i els cantons suissos de Ginebra i Vaud  és el que s'hauria de fer entre  Girona, l'Alt Empordà i la Catalunya Nord; és a dir : l'eurodistricte ferroviari i potenciar les interconnexions entre Portbou  i Cervera de  la  Marenda. Seria necessari, ens caldrien trens regulars, convencionals, entre  Perpinyà i Figueres per la costa, per Portbou/Cervera de la Marenda i, en una segona fase entre Girona  i Narbona.
Llegir-ne més


lectures 2843 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

12 de març de 2011 14:13 h

S.O.S. línia del tren Figueres-Portbou-Cervera

A hores d’ara, amb la brutal crisi  dels preus del petroli, caldria aprofitar, més i millor la línia de Eurodistricte ferroviari Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona  per a plantejar veritablement  la  transformació ( el blindatge de la línia)   i, consegüentment, dissenyar la   vertebració  d’un tren - ràpid, lleuger i convencional- que doni un servei públic integral  a tots els ciutadans  d’aquest vast territori de l’eurodistricte. Això implica, obligatòriament, el manteniment de l’estació del centre de Figueres.
Llegir-ne més


lectures 4725 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

1 de setembre de 2010 13:49 h

El tren de la mobilitat social, turistica i transfronterera

L'espai ferroviari de la línia del tren convencional entre Girona i Perpinyà, que integra el territori de l'Eurodistricte, està força desaprofitat. El tren transfronterer, la línia Perpinyà-Cervera-Portbou-Figueres-Girona ha d'esdevenir un autèntic servei transfronterer de la mobilitat social de proximitat. A grans trets, en aquests moments difícils, només el tren convencional ens pot alliberar dels embusos i la sinistralitat de la carretera, així com de l'ineficiència econòmica. Si concretem més, en l'àmbit territorial, el tren convencional de Girona a Perpinyà per la costa està destinat a jugar un paper cabdal en aquest espai geogràfic tan important.
Llegir-ne més


lectures 2748 lectures comentaris Cap comentari

TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.