Opinió amb independència. Dimecres, 28 de juny de 2017 09:12 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

21 d'abril de 2017 22:41 h

El gran boicot polític contra els trens transfronterers

El pèssim servei  ferroviari  transfronterer  entre Perpinyà i Barcelona, tant  en el “gran tren”, el TAV-TGV (preus abusius)  com en el tren convencional, a  causa del desastre de les interconnexions Portbou-Cervera  de  la Marenda, representa un episodi molt kafkià. De tot això qui en surt  beneficiat és el cotxe  privat, però a un preu -social i humà- molt  elevat, amb  embussos, accidents de  trànsit  i  molta  insostenibilitat  en els  grans eixos  de l’AP7 (autopista) i   la N-II .
Llegir-ne més


lectures 3771 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de març de 2017 12:44 h

Defensem el tren de l'Empordà i la voluntat política

La  Plataforma  Defensem el Tren de  l’Empordà -vinculada  a l’IAEDEN  i a l’Associació per  a la Promoció  del Transport  Públic (PTP)-, va  fer  una gran tasca de  conscienciació  i mobilització  en els  anys  2005  a 2015,  a favor  d’una millora  del  tren convencional  en el  nostre territori  altempordanès  i gironí. Gràcies  a la lluita reivindicativa, social i  ciutadana  d’aquesta  plataforma,  l’any 2008  es  va  poder  fer una consulta  a  Figueres per  tal  de   defensar  el manteniment de l’Estació  de tren del  centre de  Figueres.
Llegir-ne més


lectures 3303 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de febrer de 2017 21:39 h

Catalunya, Occitània i el tren convencional

El diumenge 19 de febrer  va  tenir  lloc, a Narbona,   una interessant  trobada  entre  el President Carles  Puigdemont  i  la Presidenta de  la Regió  ampliada d’Occitània (que  inclou la Catalunya Nord) . Ara  caldria  que l’Administració  de  la  Generalitat  de  Catalunya  i  l’Administració  de la Regió d’Occitània parlessin, tractessin de  temes  concrets  que  afecten actualment, molt negativament,  el territoris respectius;  és a dir, de la millora  del tren  convencional.
Llegir-ne més


lectures 2550 lectures comentaris 5 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de febrer de 2017 15:48 h

Portbou/Cervera : els pobles més mortificats d’Europa

El  proper  dissabte  25  de febrer  torna  a haver-hi  una  jornada  de mobilitzacions a favor del tren  convencional  i  per unes interconnexions ferroviàries dignes  entre  Portbou i Cervera  de la Marenda. Tenim molts exemples, molt  problemes  per la  manca de correspondència ferroviària entre Cervera de la Marenda i Portbou. Però a partir de  la  desaparició, a l’Estat francès,  dels trens nocturns les connexions Cervera-Portbou cada  dia  es degraden  més.
Llegir-ne més


lectures 1797 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

24 de desembre de 2016 17:19 h

El tren de l'Eurodistricte i les interconnexions vitals

Les mobilitzacions –socials  i/o territorials- ben planificades  sempre tenen èxit. En aquest sentit es veu que el tren de nit de París/ Cervera(Portbou es podria recuperar. Seria  una mena de “regal de Nadal” del govern  francès  i la SNCF (la companyia estatal ferroviària  francesa)  als usuaris del tren convencional i, per  extensió, a la Catalunya Nord. D’aquesta manera, segons fonts  ben informades de diversos mitjans de Catalunya Nord i d’associacions d’usuaris del tren convencional a l’Estat francès, a  causa de les fortes mobilitzacions  socials, dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori, el govern de Paris  vol replantejar-se  suprimir  el tren Paris-Cervera-Portbou.
Llegir-ne més


lectures 2765 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

10 de desembre de 2016 18:04 h

Jornada de mobilització a favor del tren convencional

  La  jornada del 10 de desembre  de  2016, a Portbou (Alt Empordà) i a  Cervera  de  la  Marenda (Rosselló)  a favor del tren convencional   i  d’una major  col•laboració  entre  les  dues vessants del Pirineu,  s’ha desenvolupat  amb total  normalitat. Ha  començat   a  les  8  del  matí  a l’estació  de Portbou  amb l’arribada  de l’expedició , de darrer  tren nocturn Paris/Cervera/Portbou –que  el  govern de l’estat francès  i la SNCF volen  suprimir-  amb els usuaris del tren Perpinyà/Cervera/Portbou, sindicalistes  diversos i  representants  dels municipis.
Llegir-ne més


lectures 2967 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

12 de febrer de 2016 16:22 h

Un problema social i de mobilitat gravíssim

La població de Portbou (al nord-est de l’Alt Empordà) pateix  un  problema  molt  greu de  mobilitat des de fa massa temps. Tenim una estació internacional, històrica i meravellosa, que data de l’any  1929,  amb motiu de l’Exposició Universal de Barcelona, però resulta  que  les  andanes  per  pujar al  tren  són completament tercermundistes; no s’han arranjat, retocat  ni alçat d’ençà de  fa més de  40 anys. La qual  cosa comporta que aquesta estació  no sigui  massa concorreguda, atès que  a Portbou la mitjana d’edat es  força elevada.
Llegir-ne més


lectures 2223 lectures comentaris 2 comentaris
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

10 de maig de 2014 21:57 h

Vilajuïga, l’estació de Roses

L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació  Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria arranjar  aquesta estació i el tram de  la línia convencional de Figueres a Portbou/Cervera, que s’aturessin els  trens de mitja distància, i posar un servei de microbús llançadora fins la població de Roses  . De fet, aquesta  alternativa podria ser molt  profitosa per a l’activitat  turística de la zona,  i pels rossins que van a estudiar a  Girona o Barcelona .
Llegir-ne més


lectures 3405 lectures comentaris 2 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

22 de febrer de 2014 09:46 h

També som ciutadans europeus

És una vergonya en majúscules el maltractament que pateix la línia del ferrocarril convencional Figueres, Portbou, Cervera de la Marenda . No és només el fet de patir un tracte irresponsable del Ministeri de Fomento contra la mobilitat sostenible ferroviària a l’Alt Empordà, sinó que la cosa va molt més enllà: la situació actual d’abandonament de la zona és un autèntic atac, una estocada de mort, contra l’equilibri territorial. Aquesta actitud d’oblit de les administracions superiors, unit a la impotència dels ajuntaments de la zona i dels polítics locals i comarcals de l’Alt Empordà, només ens pot portar a una situació d’incertesa màxima, que molt aviat podria convertir-se en quelcom caòtic i irreversible : l’èxode rural, l’abandonament progressiu dels pobles i viles i el fet que la majoria de gent de la contrada ( per raons d’estudis de treball o de manca de serveis públics ) hàgim d’anar a viure ( millor dit, a malviure ) a Figueres o a Girona .
Llegir-ne més


lectures 3155 lectures comentaris 4 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

6 de desembre de 2013 10:59 h

Aprofitar millor el tren convencional

Per tal d’aprofitar millor la xarxa del tren convencional i donar més servei al territori  seria necessari, ens caldrien trens regulars, convencionals, entre  Perpinyà i Figueres per la costa, per Portbou/Cervera de la Marenda i, en una segona fase, entre Girona  i Narbona. És  imprescindible donar resposta a la demanda de més tren convencional, més transport  públic ferroviari a la  zona  de la  Costa Brava Nord/Figueres/Girona/Costa Vermella. A més, tot això és perfectament  compatible amb el tren  d'alta velocitat.
Llegir-ne més


lectures 2441 lectures comentaris Cap comentari
publicitat


TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.