Opinió amb independència. Dimarts, 28 de març de 2017 23:37 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de març de 2017 12:44 h

Defensem el tren de l'Empordà i la voluntat política

La  Plataforma  Defensem el Tren de  l’Empordà -vinculada  a l’IAEDEN  i a l’Associació per  a la Promoció  del Transport  Públic (PTP)-, va  fer  una gran tasca de  conscienciació  i mobilització  en els  anys  2005  a 2015,  a favor  d’una millora  del  tren convencional  en el  nostre territori  altempordanès  i gironí. Gràcies  a la lluita reivindicativa, social i  ciutadana  d’aquesta  plataforma,  l’any 2008  es  va  poder  fer una consulta  a  Figueres per  tal  de   defensar  el manteniment de l’Estació  de tren del  centre de  Figueres.
Llegir-ne més


lectures 3039 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de febrer de 2017 21:20 h

Acte reivindicatiu Cervera de la Marenda/Portbou del 25/02/2017

El  25 de  febrer  de  2017, una vegada   més, ha tingut lloc  una Acció  acte/mobilització  a Cervera de la Marenda   i  a Portbou. Aquesta  vegada  la mobilització  ha estat organitzada  per  l’Associació  d’Usuaris  del  tren Perpinyà-Cervera-Portbou,(amb el  suport  dels  usuaris del sud , Associació Defensem  el Tren de l’Empordà   a favor de les interconnexions Portbou Cervera a les 8:22 hores. L’acte/mobilització   s’ha  iniciat  a les  8:22 a l’estació  de  Cervera  de la Marenda.
Llegir-ne més


lectures 5292 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

23 de juliol de 2016 19:58 h

Més enllà del caos ferroviari

Les incidències ferroviàries, els retards i les humiliacions  envers els  usuaris en el conjunt de la xarxa  del  tren convencional de Catalunya  van molt  més enllà del  caos  ferroviari  tradicional. Són un problema polític de  primer  ordre. Us voldria plantejar  dos  exemples  molt  alliçonadors. 1/. El passat  7 de juliol  a les línies  R-16  i RT2 es va produir  una incidència greu  en  la senyalització a Mont-roig del Camp (Baix Camp) . A causa  d’aquesta  avaria,  els  retards  van ser  històrics; i el més deplorable  va  ser  que els passatgers  van haver de caminar per  la via,  per tal  enllaçar amb el transport  alternatiu per  carretera.
Llegir-ne més


lectures 2360 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

15 de febrer de 2016 20:45 h

Portbou, els gossos i la impunitat

Abans de tot cal dir ben clar que la responsabilitat, al 100%, del problema que vull denunciar és dels propietaris dels gossos. Aquesta problemàtica està íntimament  relacionada  amb la manca de civisme  existent  avui en dia a les nostres societats  occidentals  postindustrials  i postmodernistes . No hi ha dubte que vivim  en  una època  molt  complicada, sota  la influència de la  irresponsabilitat  nihilista, en què  el gos ha esdevingut un objecte més de consum, molt banalitzat.
Llegir-ne més


lectures 1700 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

14 de febrer de 2016 10:13 h

Incidents i incidències a la R-11 i la RG1

El passat 02/02/2016, el tren Regional que surt de Portbou a les 7:03 hores no es va aturar a Colera, quan és un abaixador en què, segons els horaris oficials, aquest tren s’havia d’atura. Les raons que es van argumentar per no aturar l’esmentat tren en aquesta parada oficial és que no hi havia interventor; segons sembla el dia abans 01/02/2016 el revisor del darrer tren regional de la R-11 que arriba a Portbou a les 22.00 h. va  ser agredit en el trajecte, i es veu que va haver de ser ingressat a urgències.
Llegir-ne més


lectures 1964 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

29 de novembre de 2015 11:38 h

El gran recapte d’aliments a Portbou

Com a Portbouenc, altempordanès, gironí, català  i europeu  em sento molt orgullós  de l’exemple de civisme  i  solidaritat  que  ha donat Catalunya -tots els seus pobles, viles i ciutats- amb la magnífica  iniciativa del  gran recapte  d’aliments, portada a terme  els passats  27 i 28  de novembre. És molt important, per exemple, que enguany, només  a les comarques  gironines, s’hagin recaptat més de 500 tones de menjar. Però el que m’ha reconfortat més és que al meu estimat poble, a Portbou (Alt Empordà) per primera  vegada, i cal recordar que aquest  2015 era ja el setè gran recapte que es feia a Catalunya, s’ha pogut  portar a terme en dos supermercats locals.
Llegir-ne més


lectures 2180 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

10 de maig de 2014 21:57 h

Vilajuïga, l’estació de Roses

L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació  Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria arranjar  aquesta estació i el tram de  la línia convencional de Figueres a Portbou/Cervera, que s’aturessin els  trens de mitja distància, i posar un servei de microbús llançadora fins la població de Roses  . De fet, aquesta  alternativa podria ser molt  profitosa per a l’activitat  turística de la zona,  i pels rossins que van a estudiar a  Girona o Barcelona .
Llegir-ne més


lectures 3267 lectures comentaris 2 comentaris
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

24 de juliol de 2013 12:12 h

Conflictes transfronterers

En aquest estiu  calent de corrupció  i porqueries de tota mena, no podem oblidar el problema principal de la nostra societat :  l’atur disparat,desbocat i totes les seves derivades; la precarietat  laboral, la misèria, els desnonaments salvatges i els suïcidis socials . Doncs bé, una problemàtica relacionada  amb  l’atur ( una de les seves conseqüències ) és la conflictivitat al voltant  dels  treballadors  transfronterers; un problema eminentment  social, però  que pren  cos,  de  forma territorial i sectorial,   a la  zona  entre L’Alt Empordà  i el Rosselló .
Llegir-ne més


lectures 2091 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

23 d'octubre de 2011 10:17 h

Una bomba contra la mobilitat social

  L’aberració d’allunyar el tren convencional de la centralitat ciutadana i comarcal, a banda de  ser  una autèntica bomba contra la mobilitat sostenible – que fomenta l’exclusió social i l’especulació -  també  representa  una agressió,  sense precedents,  contra  l’espina dorsal  de  l’equilibri territorial  de l’Alt Empordà. És essencial  insistir que cal evitar  seguir argumentant que la supressió de l’actual  estació del tren convencional  de Figueres  ja és un fet  irreversible.
Llegir-ne més


lectures 2789 lectures comentaris 2 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

14 d'octubre de 2011 20:09 h

La resignació sempre és perversa

En èpoques de rebaixes socials i de retallades sempre emergeix el fantasma “antisocial” de la resignació. En temps de regressió social sempre apareix, com un esperit malèvol, la síndrome de la renúncia . Tot això també es produeix en àmbits més reduïts, de més proximitat i en camps en què la injustícia social no es visualitza amb tanta evidència, però que té unes conseqüències demolidores per a persones i territoris concrets. En relació amb tot això m’estic referint a la mobilitat social ferroviària ( al tren convencional) i , més concretament, a la necessitat primordial que es mantingui per sempre ( lògicament soterrada ) l’actual estació del tren convencional del centre de Figueres De fet, la lluita a favor del tren convencional, del transport públic ferroviari en el tram entre Girona-Figueres-Portbou-Cervera, passa necessàriament pel manteniment del l’esmentada estació central ( centrica i racional ) de Figueres .
Llegir-ne més


lectures 1925 lectures comentaris Cap comentari
publicitat


TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.