Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

SNCF atribueix la ruptura amb Renfe al dèficit de les línies conjuntes i al nou context de competència ferroviària

|

- Publicitat -

ACN París – El nou context de competència a l’alta velocitat i el dèficit acumulat els darrers anys a les operacions conjuntes amb Renfe són els motius que, segons SNCF, van motivar la ruptura de l’aliança entre les dues empreses. Aquest dilluns ha sigut el primer dia laborable amb la companyia gal·la operant la línia Barcelona-París, un servei amb el qual esperen captar fins a 800.000 passatgers anuals incrementant la freqüència actual a dos trens diaris, tres a l’estiu. Segons els responsables del servei, un dels objectius és fer que el tren es converteixi en l’opció favorita dels catalans que viatgen a París o el sud de França, trajectes que avui en dia es fan principalment en avió i en cotxe. De fet, per cada viatger en tren n’hi ha vuit en avió.

“Totes les línies que s’inclouen en l’àmbit de la cooperació (amb Renfe) estaven en dèficit des de l’inici de la cooperació i aquest dèficit es va agreujar durant el període de covid”, ha reconegut aquest dilluns en declaracions a la premsa la directora de projectes de SNCF a Europa, Caroline Chabrol. Així mateix, ha reconegut que el final de l’aliança amb l’empresa espanyola, iniciada el 2013, també arriba en un moment en el qual el mercat ferroviari està cada cop més liberalitzat i obert a la competència.

Publicitat

Preguntats per la possibilitat de reprendre la cooperació amb Renfe, des de SNCF apunten que actualment el sector tendeix a una “liberalització generalitzada”, un context menys favorable a la creació d’aliances entre operadors. Malgrat tot, Chabrol no ha descartat establir “cooperacions” amb Espanya a escala capitalista, industrial o comercial, tot i que ha reconegut que ara per ara aquest camí no s’ha explorat per part de l’empresa francesa.

Des del desembre el 2013 i fins avui, l’aliança Renfe-SNCF va transportar més de 5,5 milions de viatgers entre la capital catalana i Lió i París, i entre Madrid i Marsella via Barcelona. A partir d’ara, l’empresa francesa espera acostar-se al milió de passatgers anuals amb ofertes i promocions per donar a conèixer el nou servei de TGV entre Espanya i França.

El primer TGV de la nova ruta surt de l’estació de Barcelona-Sants a les 10.33 del matí i el segon, a les 14.32. La ruta que efectua parada a Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Béziers, Agde, Sète, Montpellier, Nîmes i Valence, fins arribar a París Gare de Lió. Gairebé alhora, parteixen en sentit invers els TGV INOUI París-Barcelona, amb sortida les 9:42 i a les 14:56.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió