Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Socialcar denuncia ratllades als seus cotxes dues setmanes després de començar a operar a Barcelona

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’empresa Socialcar denuncia en una entrevista a l’ACN que aquesta setmana han patit tres actes de vandalisme contra els seus vehicles per part de taxistes després de començar a operar a Barcelona fa només uns quinze dies. La fundadora de l’empresa i CEO, Mar Alarcón, detalla que han consistit en ratllades als cotxes mentre estaven estacionats en un aparcament perquè no prestaven cap servei -tal com estableix el decret llei aprovat per la Generalitat a principis d’any- i en un altre cas en una benzinera. L’empresa ja ha posat els fets en coneixement dels Mossos d’Esquadra. Sobre el requisit de la precontractació de 15 minuts, Alarcón assenyala en una entrevista a l’ACN que “no són un impediment” per operar a la capital catalana, tot i que veuria “irracional” que l’AMB acabés aprovant definitivament l’ampliació a 60 minuts.

“Quan ens trobem al riu ja veurem com el creuem”, manifesta Alarcón preguntada per si es replantejaria el negoci si al final cal precontractar el trajecte amb una hora d’antelació. De moment, assegura que el balanç dels primers quinze dies “és molt bo” i comenta que “l’usuari planifica, s’espera 15 minuts i no està passant absolutament res”. Per la fundadora de l’empresa, aquest quart d’hora “ja es diferencia” del servei de taxi, que pot captar el client a l’instant i disposa de parades.Pel que fa els actes vandàlics, Alarcón apunta a taxistes i lamenta haver-los patit tot i respectar el decret de la Generalitat. “Estàs complint la normativa i aprofiten per anar contra aquests vehicles molt fàcils d’identificar. Nosaltres no vam estar en el diàleg que es va tenir en el decret en què es van satisfer les seves demandes, no entenem perquè estan reaccionant d’aquesta manera”, critica la CEO de Socialcar. Segons ha afegit, els presumptes autors de les ratllades estan identificats i denunciats als Mossos d’Esquadra.Del sector del taxi, Alarcón opina que està “encotillat” i “hiperregulat” i que per això “s’ha de revisar”. “El què s’hauria de fer és estudiar bé quin és el comportament de l’usuari i què vol”, afirma la directiva de l’empresa, ja que actualment no es tracta “d’un debat de si taxi, VTC o autobusos” sinó “d’un debat de mobilitat i amb què l’està ajudant la tecnologia”, apunta.Operar a Barcelona: “Un pas raonable”Sobre l’entrada de Socialcar a Barcelona després que Uber i Cabify suspenguessin l’activitat a la ciutat, Alarcón diu que “veient el què estava passant era un pas bastant raonable, no ha sigut un ‘a correcuita de marxen uns i venim nosaltres'”. “Hi havia una demanda que existia i quedava insatisfeta i estava en el mapa poder-la satisfer”, argumenta. L’empresa va començar la seva activitat el 2011 oferint vehicles de lloguer entre particulars i ha acabat derivant en una “plataforma de mobilitat”, segons la seva fundadora.Alarcón assegura que l’usuari de Socialcar no pot fer ús del servei en menys de quinze minuts perquè la mateixa aplicació no ho permet. Sobre l’estacionament dels vehicles mentre no transporten usuaris, Socialcar ha arribat a un acord amb l”startup’ catalana Wesmartpark perquè els cotxes hi romanguin mentre no els entra un nou servei.Contractació d’exconductors de Cabify i UberDe moment, l’empresa opera amb 250 llicències tot i que la fundadora de la companyia no descarta doblar-les “fàcilment en un futur”. “Segurament aniran creixent en funció de la demanda que anem tenint”, pronostica Alarcón, que expressa la seva satisfacció per poder haver pogut contractar exconductors d’Uber i Cabify que es van quedar sense feina arran de la sortida de les dues plataformes de la ciutat. En aquest sentit, reconeix que a l’empresa es van quedar “bastant impactats” en comprovar com just després de fer-se públic que Socialcar començaria a operar com a VTC a Barcelona van rebre 300 currículums en 24 hores, a més de trucades, d’exconductors que treballaven per a empreses que prestaven per aquestes dues plataformes.Per últim, sobre l’adquisició de l’empresa Drivy pel gegant nord-americà Getaround feta pública aquesta setmana, Alarcón augura que la tendència anirà “cap a la integració d’operadors” i que això serà “un dels passos tant de plataformes com de serveis de mobilitat”, tot i que prefereix “que hi hagi competència” ja que “un monopoli seria un pas enrere”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió