Opinió amb independència. Dimecres, 18 d'octubre de 2017 05:33 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

16 de juny de 2017 22:17 h

Ens volen col•lapsar el país

Ara  i  aquí  a  Catalunya necessitem molts més  Mossos D'Esquadra.  De  fet, la convocatòria  de 500  places  encara  es  queda  curta. El  que  és  intolerable és  que  que el govern espanyol  posi  bastons  a les  rodes  –per raons  econòmiques, que de fet  són  polítiques-  tot  argumentant  que només  es  poden  crear  50 places.  A més, és inexplicable  que  el govern de  Madrid  pretengui  “posar cullerada” en una qüestió que no té competències.
Llegir-ne més


lectures 4578 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

29 de setembre de 2016 12:59 h

El túnel i les seves derivades

Ja ho veieu. L’empresa que  gestiona  l’especulativa  i gegantina infraestructura del Túnel  del Pertús del TAV,  TP-Ferro,  s’ha  dissolt.  El Jutjat  Mercantil de Girona  ha declarat  concurs de  creditors . De  fet, aquest  situació  de ruïna total  ja  es preveia des del primer  moment  de la construcció  de l’obra. Un túnel de peatge,  per a transport de i de  viatgers i, sobretot per a mercaderies, no  era  viable. Encara  que el més inviable  de tota  aquesta infraestructura, i  les seves  derivades, és  un  contracte  entre  l’Estat  espanyol  i  TP-Ferro que imposava  a l’Estat  espanyol  pagar  obligatòriament  “les despeses de la festa”.
Llegir-ne més


lectures 1479 lectures comentaris Cap comentari

RSS El Dietari del Procés fletxa

14 d'agost de 2016 23:01 h

Més fets i menys victimisme

Molts pobles de Catalunya es troben de festa aquests dies, amb la menor punta d'activitat política, i a l'espera del late summer, que estarà marcat per la manifestació de l'11 de setembre, la Qüestió de Confiança, l'aprovació de la llei de la Hisenda Catalana, i la possible reacció de TC contra Carme Forcadell. En un dia tan tebi com aquest, en el que hem vist estampes tant difícils de qualificar i d'oblidar com la de Mariano Rajoy amb un polo vermell caminant i movent els braços com si corrés, també trobem arguments per la Independència: avui ha estat una altra jornada caòtica pels milers d'usuaris que han fet el trajecte ferroviari direcció Sant Vicenç de Calders a l'altura de Calafell.
Llegir-ne més


lectures 1973 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 d'agost de 2016 13:55 h

El ferrocarril convencional i el model colonial

És una vergonya  en majúscules el mal funcionament de la línia del tren convencional R-16, entre Barcelona  i Tortosa –Ulldecona. Aquest és un exemple més que a l’Estat espanyol  no li interessa fer la necessàries  inversions que  si que es fan en d’altres territoris, de matriu  castellana, de l’Estat  espanyol. De fet, la línia  R-16 té molts problemes  de manteniment, d’inversions i de manca de personal d’ADIF (això  ho han denunciat els treballadors, els  sindicats  del  sector), però el problema de fons és tot el  tren convencional de Catalunya, en què  ADIF i RENFE, són els que  tenen  les competències.
Llegir-ne més


lectures 2685 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de juny de 2016 22:55 h

La mobilitat i l’organització laboral

Té tota la raó el secretari general de Treball de la Generalitat, Josep Ginesta quan afirma que les desastroses infraestructures, especialment les infraestructures ferroviàries  del tren convencional, fan arribar tard  a la feina a molts treballadors i posen en dubte que es pugui aplicar, amb normalitat,  la reforma horària. No hi ha dubte que la degradació  accelerada del tren convencional, de les rodalies i regionals, implica la fallida de l’estat del benestar  i, en conseqüència, fa  totalment  inviable la  reforma  horària: la qual cosa  és molt negatiu per a la millora, la sostenibilitat, d’un model  de vida més just i més humà .
Llegir-ne més


lectures 2073 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de maig de 2016 23:29 h

El tren i el gironisme social

Voldria felicitar la Diputació de Girona per la seva aprovació, el passat dimarts 17/05/2016, d’una moció -presentada a proposta d’ERC- per unanimitat, amb l’adhesió de tots els grups de la cambra gironina – CIU, ERC, PSC, CUP i  IDS-  la qual reclama la inversió urgent a la  xarxa ferroviària de les  comarques gironines. Des del meu punt de vista considero que la Diputació de Girona ha sabut canalitzar molt bé la indignació de molts usuaris del tren convencional, en relació amb la  gestió nefasta de la xarxa de trens convencionals del territori gironí.
Llegir-ne més


lectures 2505 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

27 d'abril de 2016 20:23 h

El tren, el colonialisme i la indignitat

Com és possible que  a l’any 2016  el President de RENFE  pugui declarar, pugui  afirmar -molt  en l’estil, en  la línia  del nihilisme  de  Mariano Rajoy- que el servei  que ofereix a Catalunya  la seva companyia  és el pitjor de tot l’Estat ? De fet, aquestes actituds ens demostren que, en la dura  quotidianitat del dia a dia, el govern  espanyol del PP manté, de  facto, una relació  colonial  amb Catalunya. La  situació  d’indignitat absoluta del tren convencional  a Catalunya -el tren  social i  territorial per  excel•lència - és una prova fefaent que és l’Estat  espanyol –la seva superestructura político/administrativa amb seu  a la  ciutat de Madrid- qui  ja  ha desconnectat  amb la  nostra, mortificada i espoliada, nació  catalana.
Llegir-ne més


lectures 2264 lectures comentaris 2 comentaris
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

24 d'abril de 2016 13:43 h

Descoordinació entre el tren, el taxi i el bus

El tren convencional,en el tram gironí, de les línies R11  i RG1 es troba molt  descoordinat. En moltes estacions,com per exemple  a Llançà i a Portbou (Alt Empordà)  hi ha una manca d’intermodalitat i descoordinació  entre el tren, el  taxi i  el bus. Cal denunciar que RENFE/ADIF no ha fet els deures en el tram gironí de les línies R-11  i RG-1 en, com a mínim, sis punts.  1/. Andanes en males condicions, el trens són més alts però les andanes no s’han elevat; això passa, particularment, a Portbou.
Llegir-ne més


lectures 2226 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

29 de setembre de 2015 22:59 h

El Transport públic i l’equitat

Segons un estudi de l’empresa especialitzada  de consultoria en matèria de mobilitat,PONS Seguridad Vial, d’ençà de l’any 2008 el nombre de permisos de conduir expedits a les comarques gironines ha baixat un 56%. Aquesta  freda dada empírica ens hauria de  servir  per obrir  un  debat  públic a l’entorn d’una qüestió bàsica, que  jo considero  que és un pilar essencial de l’estat del benestar -per tal de mantenir la cohesió social- com és  el transport públic. De fet, la davallada de  llicències de conduir a les nostres contrades obeeix  a dues  causes fonamentals: la crisi estructural i la caiguda de la natalitat, tot i que també  existeixen raons de pes  que van més enllà d’aquests  dos  factors.
Llegir-ne més


lectures 2531 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

2 de març de 2015 20:52 h

El preu abusiu del bitllet del tren convencional

  Resulta  una mica  contradictori que quan estem  passant una  època de  deflació, en què existeixen molts productes (alguns de luxe) que han baixat molt de preu –la qual cosa,encara que sembli el contrari, no és bo per a l’economia  i l’ocupació- quelcom tan imprescindible, tan de primera  necessitat com és el preu  del  bitllet del tren convencional es trobi  pels núvols. No s’entén que  s’abaixi el  preu de la benzina (que el cotxe  privat  sigui preponderant i  abassegador arreu del territori) que existeixin moltes  ofertes ( de reducció de preus) del  TAV i, per  contra,  el bitllet  del tren convencional continuï essent  el gran discriminat, és a dir, que tingui  un preu  tan abusiu.
Llegir-ne més


lectures 2498 lectures comentaris 4 comentaris
publicitat


TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.