Opinió amb independència. Dilluns, 24 d'abril de 2017 01:36 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

12 d'abril de 2017 21:23 h

L’Alt Empordà, Portbou i la premsa internacional

Està  molt  bé que  RENFE-SNCF  i  Empordà  Turisme  intentin promocionar la comarca de l’Alt  Empordà,  tot  convidant  un grup de  sis  membres de l’Associació  de Premsa  Estrangera;  però, al meu entendre,  aquesta assocació també hauria de saber que  a   Portbou  (Alt Empordà) tenim un  monument, anomenat: Memorial Passatges  de Portbou, en  homenatge  a Walter  Benjamin, construït per l’escultor  jueu,  de renom internacional, Dani Karavan; que va bastir una excel•lent  obra històrica  i  d’impacte humanista  totalment  global.
Llegir-ne més


lectures 2283 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

7 d'abril de 2017 22:20 h

La discriminació social del tren convencional

Ara  i aquí, a Catalunya el  `preu, massa elevat, del bitllet  del  tren convencional  comença  a  ser  un problema  social  greu.. Actualment  a Catalunya el preu del  transpotrt  públic  ferroviari  convencional és  massa  car,  en relació  amb una situació  -social  i  laboral-  d’atur i precarietat laboral, en què, la gran majoria de  salaris-  tant en el sectro públic com en el privat-  perden poder adquisitiu. A  casa  nostra cal  començar a plantejar -des  dels partits  polítics, les institucions  i la societat  civil-  el problema del  cost  tan elevat del  bitllet del tren convencional.
Llegir-ne més


lectures 1623 lectures comentaris 2 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

6 d'abril de 2017 15:54 h

Comunicat de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà

Des de  la Plataforma  Defensem  el Tren de l’Empordà voldríem  informar la  ciutadania  catalana que  estem portant a terme  una feina de coordinació permanent  amb el  President  de l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera, io d’altres associacions de la societat  civil, en defensa  del trensport públic  ferroviari  i  la mobilitat sostenible, de la Catalunya Nord  i  Occitània , tractant  sobre el tema,  imprescindible, de la millora de les interconnexiosn Portbou-Cervera.
Llegir-ne més


lectures 1757 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

2 d'abril de 2017 21:15 h

El tren convencional i l’economia social de proximitat

Si la part nord-oriental de L’Alt Empordà, així  com la part  costanera  del Roselló, vol revitalitzar  l’economia  de proximitat  necessita, urgentment, una millora notable del ferrocarril convencional i, sobretot, que funcionin correctament les interconnexions ferroviàries Portbou-Cervera de la Marenda. Portbou, Colera, Llançà, Vilajuiga, Figueres i d’altres municipis de  la comarca propers  a  aquests  nuclis  ferroviaris necessiten que millori el nostre tren social, per  tal que  la  gent del territori  estigui  molt millor  comunicada – amb una mobilitat sostenible  i social  que ara no acaba  d’existir- i, alhora, que ens poguem  aprofitar  d’un millor turisme  i d’uns clients amb un cert, poder adquisitiu : els catalans del Nord,  els occitans, els francesos  (i també  germànics, anglosaxons i d’altres  europeus  residents a Catalunya Nord).
Llegir-ne més


lectures 1664 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de març de 2017 12:44 h

Defensem el tren de l'Empordà i la voluntat política

La  Plataforma  Defensem el Tren de  l’Empordà -vinculada  a l’IAEDEN  i a l’Associació per  a la Promoció  del Transport  Públic (PTP)-, va  fer  una gran tasca de  conscienciació  i mobilització  en els  anys  2005  a 2015,  a favor  d’una millora  del  tren convencional  en el  nostre territori  altempordanès  i gironí. Gràcies  a la lluita reivindicativa, social i  ciutadana  d’aquesta  plataforma,  l’any 2008  es  va  poder  fer una consulta  a  Figueres per  tal  de   defensar  el manteniment de l’Estació  de tren del  centre de  Figueres.
Llegir-ne més


lectures 3193 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de febrer de 2017 21:20 h

Acte reivindicatiu Cervera de la Marenda/Portbou del 25/02/2017

El  25 de  febrer  de  2017, una vegada   més, ha tingut lloc  una Acció  acte/mobilització  a Cervera de la Marenda   i  a Portbou. Aquesta  vegada  la mobilització  ha estat organitzada  per  l’Associació  d’Usuaris  del  tren Perpinyà-Cervera-Portbou,(amb el  suport  dels  usuaris del sud , Associació Defensem  el Tren de l’Empordà   a favor de les interconnexions Portbou Cervera a les 8:22 hores. L’acte/mobilització   s’ha  iniciat  a les  8:22 a l’estació  de  Cervera  de la Marenda.
Llegir-ne més


lectures 5369 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de febrer de 2017 21:39 h

Catalunya, Occitània i el tren convencional

El diumenge 19 de febrer  va  tenir  lloc, a Narbona,   una interessant  trobada  entre  el President Carles  Puigdemont  i  la Presidenta de  la Regió  ampliada d’Occitània (que  inclou la Catalunya Nord) . Ara  caldria  que l’Administració  de  la  Generalitat  de  Catalunya  i  l’Administració  de la Regió d’Occitània parlessin, tractessin de  temes  concrets  que  afecten actualment, molt negativament,  el territoris respectius;  és a dir, de la millora  del tren  convencional.
Llegir-ne més


lectures 2414 lectures comentaris 5 comentaris
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

19 de febrer de 2017 15:48 h

Portbou/Cervera : els pobles més mortificats d’Europa

El  proper  dissabte  25  de febrer  torna  a haver-hi  una  jornada  de mobilitzacions a favor del tren  convencional  i  per unes interconnexions ferroviàries dignes  entre  Portbou i Cervera  de la Marenda. Tenim molts exemples, molt  problemes  per la  manca de correspondència ferroviària entre Cervera de la Marenda i Portbou. Però a partir de  la  desaparició, a l’Estat francès,  dels trens nocturns les connexions Cervera-Portbou cada  dia  es degraden  més.
Llegir-ne més


lectures 1692 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

13 de febrer de 2017 21:40 h

Portbou, les interconnexions i la irresponsabilitat política

La  magnífica estació del ferrocarril de Portbou, una estació internacional,carregada d’història, en què, recentment, s’han portat a terme importants exposicions  sobre Walter Benjamin  i l’exili es  troba totalment abandonada  i menystinguda  pel  binomi RENFE/ADIF. Davant d’aquest panorama   desolador cal  exigir  millores i, sobretot, que s’executin les  obres previstes ja  que la  cosa  no avança, principalment en un tema de màxima necessitat  com és  l’arranjament i elevació de  les  andanes.
Llegir-ne més


lectures 1646 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

28 de desembre de 2016 22:48 h

Per unes interconnexions ferroviàries dignes entre Portbou i Cervera

El tren de nit de París/ Cervera/Portbou es pot recuperar. Així  m’ho han fet  saber  diversos  mitjans  de la  Catalunya Nord. De moment, gràcies a les fortes mobilitzacions  socials  dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori el govern francès  vol replantejar-me  suprimir  el tren Paris-Cervera-Portbou. En aquest cas,  les  fortes  mobilitzacions  unitàries  haurien  donat  el  seus  fruits. Caldria  que  al Sud, a la Catalunya/Principat -especialment a les comarques gironines- es formi  un gran aplec reivindicatiu i  mobilitzador  a favor del  tren convencional i uns interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda dignes.
Llegir-ne més


lectures 1537 lectures comentaris Cap comentari
publicitat


12345...6>

TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.