Opinió amb independència. Dimecres, 13 de desembre de 2017 19:43 h
facebook twitter RSS in.directe.cat


indirecte!cat




RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de juny de 2017 10:40 h

Concentració reivindicativa a Portbou el 08/07/2017

El  proper  8  de juliol  d’enguany  pot  esdevenir  una data   històrica molt important  per  a Portbou/Cervera  de la  Marenda  i per tota  la zona transfronterera de l’Alt  Empordà – en general del  conjunt de les comarques  gironines-   i  de la Catalunya  Nord. Serà  el dia de la Recuperació del tren de nit  París Portbou . Des  de la Plataforma Defensem  el Tren de l’Emporda ens  hem de  felicitar per  haver  contribuit a aconseguir –juntament  amb l’Associació  d’usuaris  del tren  Perpinyà/Cervera-Portbou-  aquesta  “petita/gran” victòria.
Llegir-ne més


lectures 2673 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

14 de juny de 2017 21:39 h

Portbou necessita una Comissaria dels Mossos d’Esquadra

Per la seva situació geoestratègica excepcional i  perquè, darrerament, s’han incrementat  els actes  incívics, Portbou necessita  presència  policial  permanent. Això  implica  transformar  l’actual  oficina  de denúcies dels  Mossos  d’Esquadra, situada als  baixos  de l’Ajuntament, en  una  petita   comissaria. Portbou és  una entrada més  de Catalunya. Per  altra  banda, Portbou disposa d’una estació  internacional del ferrocarril –amb  viatgers  que  no poden  continuar  cap a l’Estat  francès  per  culpa de les desastroses  interconnexions  ferroviàries  entre  Portbou  i Cervera  de la Marenda-  a més, molt sovint, hi han mercaderies perilloses en aquesta estació.
Llegir-ne més


lectures 4767 lectures comentaris 3 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

9 de juny de 2017 18:56 h

Quin Empordà volem d'aqui 20 anys ?

A l’entorn  de  la  xerrada/debat  del passat  8 de juny de 2017  al Centre cultural els Caputxins de  Figueres, organitzat  per  l’associació  ecologista  i mediambientalista IAEDEN, amb motiu de la commemoració del  15è  aniversari  del grup  Salvem  l’Empordà  voldria fer  les  següents  reflexions. Aquest  ha estat   un debat  molt  interessant  i  molt  ben  organitzat, amb la intervenció  de  diferents  representants  de  sectors econòmics  i socials  de la   complexa  comarca e l’Alt  Empordà.
Llegir-ne més


lectures 4488 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

25 de maig de 2017 20:38 h

NOTA DE PREMSA DE DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDÀ

Per  un  manteniment  efectiu  de  la  línia  R11  i  el  tram gironí  de la RG1,  per   una millora general  de la  qualitat   del servei  a l’usuari  i  d’una modernització  del  material  mòbil Des  de la Plataforma Defensem  el Tren de l’Emporda ens  hem de  felicitar-nos per  la nota  informativa de l’Ajuntament  de  Colera sobre el projecte  de manteniment i  reforç  del pont  del tren de Colera. Des  de la nostra plataforma considerem  que és positiu que en el pont de colera s’iniciï, a finals de  maig, una obra en 4 fases d’una durada  aproximada de 6 mesos, i que  disposa  d’un pressupost d’uns 2 milions d’euros.
Llegir-ne més


lectures 1754 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

11 de maig de 2017 15:08 h

“Salvem l’Empordà” i el tren convencional

El  passat 20 d’abril van  començar  els actes  de celebració dels  quinze  anys del  naixement  de  Salvem  l’Empordà. La commemoració s’allargarà  fins el  17 de  juny. En aquest  aspecte  considero  que   és  un bon  moment per  tractar  la qüestió  del  tren  convencional; ja que  “Som Empordà” i  també  som Empordà  ferroviari (en aquest  cas  em refereixo a l’Alt Empordà) tot  i que  amb  moltes  mancances i  descoordinacions. Només una dada  estadística esfereïdora a tenir  molt en compte : el  Baix Empordà és l’única  comarca de  Catalunya  de  més de 100.
Llegir-ne més


lectures 2891 lectures comentaris Cap comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

7 de maig de 2017 18:13 h

Els 10 punts fonamentals per millorar el tren de l’Empordà de la R11 i la RG1

És  ben conegut  per l'opinió públic  i  els  diferents  usuaris  que el tren convencional,   el  tren de  l’Empordà  i, en general  el  tram  gironí  de la R11  i  RG1  entre Massanet  de  la Selva  i  Cervera  de la  Marenda  -molt  especialment  els ector  entre  Figueres  i  Cervera de la  Marenda- necessita   una  millora, una modernització  i  una posada a punt, per  tal  de  treure'n  més rendiment  i  donar  un servei  més digne per  a tot  el conjunt del  territori.
Llegir-ne més


lectures 7994 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

12 d'abril de 2017 21:23 h

L’Alt Empordà, Portbou i la premsa internacional

Està  molt  bé que  RENFE-SNCF  i  Empordà  Turisme  intentin promocionar la comarca de l’Alt  Empordà,  tot  convidant  un grup de  sis  membres de l’Associació  de Premsa  Estrangera;  però, al meu entendre,  aquesta assocació també hauria de saber que  a   Portbou  (Alt Empordà) tenim un  monument, anomenat: Memorial Passatges  de Portbou, en  homenatge  a Walter  Benjamin, construït per l’escultor  jueu,  de renom internacional, Dani Karavan; que va bastir una excel•lent  obra històrica  i  d’impacte humanista  totalment  global.
Llegir-ne més


lectures 2703 lectures comentaris Cap comentari
publicitat

RSS Josep Maria Loste fletxa

7 d'abril de 2017 22:20 h

La discriminació social del tren convencional

Ara  i aquí, a Catalunya el  `preu, massa elevat, del bitllet  del  tren convencional  comença  a  ser  un problema  social  greu.. Actualment  a Catalunya el preu del  transpotrt  públic  ferroviari  convencional és  massa  car,  en relació  amb una situació  -social  i  laboral-  d’atur i precarietat laboral, en què, la gran majoria de  salaris-  tant en el sectro públic com en el privat-  perden poder adquisitiu. A  casa  nostra cal  començar a plantejar -des  dels partits  polítics, les institucions  i la societat  civil-  el problema del  cost  tan elevat del  bitllet del tren convencional.
Llegir-ne més


lectures 1913 lectures comentaris 2 comentaris

RSS Josep Maria Loste fletxa

6 d'abril de 2017 15:54 h

Comunicat de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà

Des de  la Plataforma  Defensem  el Tren de l’Empordà voldríem  informar la  ciutadania  catalana que  estem portant a terme  una feina de coordinació permanent  amb el  President  de l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera, io d’altres associacions de la societat  civil, en defensa  del trensport públic  ferroviari  i  la mobilitat sostenible, de la Catalunya Nord  i  Occitània , tractant  sobre el tema,  imprescindible, de la millora de les interconnexiosn Portbou-Cervera.
Llegir-ne més


lectures 2106 lectures comentaris Un comentari

RSS Josep Maria Loste fletxa

2 d'abril de 2017 21:15 h

El tren convencional i l’economia social de proximitat

Si la part nord-oriental de L’Alt Empordà, així  com la part  costanera  del Roselló, vol revitalitzar  l’economia  de proximitat  necessita, urgentment, una millora notable del ferrocarril convencional i, sobretot, que funcionin correctament les interconnexions ferroviàries Portbou-Cervera de la Marenda. Portbou, Colera, Llançà, Vilajuiga, Figueres i d’altres municipis de  la comarca propers  a  aquests  nuclis  ferroviaris necessiten que millori el nostre tren social, per  tal que  la  gent del territori  estigui  molt millor  comunicada – amb una mobilitat sostenible  i social  que ara no acaba  d’existir- i, alhora, que ens poguem  aprofitar  d’un millor turisme  i d’uns clients amb un cert, poder adquisitiu : els catalans del Nord,  els occitans, els francesos  (i també  germànics, anglosaxons i d’altres  europeus  residents a Catalunya Nord).
Llegir-ne més


lectures 1901 lectures comentaris Cap comentari
publicitat


12345...6>

TOTS ELS BLOGS fletxa


document Veure llistat de blogs
publicitat

ELS MÉS fletxa


publicitat

publicitat

ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.