Opinió amb independència. Dimecres, 24 de maig de 2017 23:35 h
facebook twitter RSS in.directe.cat

Estanis Alcover

Divendres, 12.5.2017. 15:12 h

Les publicacions municipals vs. el sector privat de proximitat

A les acaballes del segle passat una tendència va posar contra les cordes una bona colla de publicacions de proximitat. La qüestió va arribar ser força greu i va ser motiu d'una enorme preocupació per als editors privats de premsa local i comarcal. Es tractava de la proliferació de publicacions editades pels ens locals (ajuntaments o consells comarcals) que explotaven el que podien el mercat publicitari. L'existència de butlletins municipals i altres òrgans de comunicació dels ajuntaments venia de lluny, certament. Llegir-ne més


Divendres, 5.5.2017. 17:22 h

El futur de la premsa local passa per la Casa de la Vila?

Durant els últims trenta anys la premsa local ha emprès un nou rumb, gràcies al qual ha aconseguit recuperar espais d'apropament amb el públic, reforçar els seus senyals d'identitat, renovar les redaccions, modificar el disseny, diversificar els canals de comunicació, incorporar promocions, utilitzar les tecnologies actuals i crear edicions digitals. A més, també ha fet front a objectius com la redefinició del model de producte i l'ajust del model de negoci. Des del restabliment de la democràcia fins als nostres dies, la premsa local ha pretès ser una mena de mirall dels esdeveniments més propers. Llegir-ne més


Dimecres, 26.4.2017. 13:26 h

Premsa de proximitat i cultura: elements per al debat

Per què la cultura ha esdevingut un element essencial de les nostres vides i una de les principals preocupacions polítiques? Com hem arribat a construir la nostra actual societat del coneixement i de la informació? A la seva obra Els poders de la cultura, Jean-Louis Genard cerca respostes a aquestes qüestions. La seva conclusió és que les dues característiques principals de la cultura moderna, la crítica i l’expressivitat, s’han manifestat en la reivindicació dels drets i llibertats fonamentals: llibertat de premsa, d’associació i de reunió. Llegir-ne més


Dimarts, 28.2.2017. 11:45 h

Internet, mitjans i publicitat

A través de Reuters llegeixo el darrer informe d'Ofcom: The International Communications Market Report 2016. En resum ens diu que, a l'hora de triar una font d'informació per conèixer l'actualitat local, els internautes espanyols es van decantar el 2016 per internet en un 32%, i a continuació pels mitjans impresos (21%) i la televisió (20%). Quan es tracta d'informació internacional, en canvi, les fonts més habituals són la televisió (37%) i internet (36%), seguides a una certa distància pels diaris (10%). Llegir-ne més


publicitat

Dimarts, 14.2.2017. 11:19 h

L'economia de la participació, els metamitjans i la correcta gestió del contingut

Fa poc vaig llegir un treball magnífic del professor José Manuel Noguera Vivo, professor titular en l'àrea de periodisme de la Universitat Catòlica de Múrcia (UCAM) i director del Departament de Ciències de la Comunicació; dirigeix el grup de recerca Comunicació, Política i Imatge de la UCAM i ha publicat més d'una trentena d'obres sobre comunicació digital, xarxes i periodisme, entre les quals destaco Tots, tot. Manual de periodisme, participació i tecnologia (2015). El treball al qual em refereixo es titula Metamedios y periodismo: revisión panorámica de los nuevos cibermedios i l'entenc com una resposta a un escenari mediàtic on comencen a predominar nous mitjans amb característiques particulars, que obeeixen al que podem entendre com a "metamitjans". Llegir-ne més


Estanis Alcover

Estanis Alcover logo rss

Co Founder & Advisory Partner: Mediàtic - Marketing Communications

més informació

correu Contactar amb l'autor

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.