Edició 2116

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 11 de maig del 2024
Edició 2116

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 11 de maig del 2024

I què en sabem de la L-1 a Badalona centre?

|

- Publicitat -

Realment haig de dir que em preocupa que ni l’alcalde ni ningú de l’Ajuntament de Badalona no ens parli del perllongament de l’L1 del metro, inclòs al Pla director d’infraestructures (PDI) 2001-2010, que té com a objectiu incrementar l’accessibilitat en transport públic dels barris situats a la part nord i oest de Badalona, que actualment no disposen de cap accés directe al sistema ferroviari. Segons les previsions del PDI, el nou tram perllongat de l’L1 tindrà una demanda de 19.500 persones en dies feiners i permetrà desplaçar-se en metro tant cap al centre de Badalona com cap a Barcelona.
Només parlem de la prolongació de la L2, cap a Martí Pujol. Perquè no ho fem també de la línia vermella? Ja es preveu, si més no, en el subsòl de l’illa de Can Puça, o Can Fradera, on ha de ser l’estació final del Metro del Fondo? Llegeixo en el web de la Generalitat, en un text actualitzat el novembre del 2008, que el perllongament del nou tram de 3,4 km de l’L1 del Metro, des de l’actual estació de Fondo de Santa Coloma fins a Badalona Centre, significa construir un intercanviador amb l’L2 perllongada des de Pep Ventura, i suposarà construir quatre noves estacions a la part nord de la ciutat de Badalona, on predominen els usos del sòl de caràcter residencial.
L’intercanviador s’ha de fer, naturalment, al centre de Badalona. Està previst? S’haurà d’aixecar de bell nou la gran plaça que s’ha de fer? S’hauran de posar potes amunt novament determinats carrers, com Anselm Clavé, per posar només un exemple? Perquè no se’ns diu res de tot això? Tinguem present que el metro del Fondo arribarà al centre de Badalona baixant per l’avinguda de Martí Pujol i amb aquestes estacions:
Estació Montigalà Centre: situada a la intersecció de la rambla de Sant Joan amb el passeig d’Olof Palme i el carrer de Liszt, que donarà servei tant a la part alta de Lloreda com a Montigalà.- Estació Lloreda-Sant Crist: ubicada a la part alta del barri de Sant Crist, amb un accés directe al mercat de Lloreda.- Estació Bufalà: situada a la intersecció de l’avinguda de Martí i Pujol amb el carrer de Bufalà.- Estació Badalona Centre: es correspon amb el futur intercanviador amb l’L2. S’ubicarà a l’Illa Fradera, on actualment s’està construint la nova estació del perllongament de l’L2.
Una carta al director del diari El Punt deia fa un parell d’anys que ”actualment aquest traçat està cobert per nombroses línies de bus, que se’n farà d’elles?, Tusgsal quan comença a modificar línies no hi ha qui la pari…, però ho trobo lògic i correcte. Aquest perllongament farà que a Santa Coloma tinguem platja oficial, pràcticament. Tant debò el metro es pogués modificar tan fàcil com una línia de bus, però…” i el lector afegeix: “Badalona crec que esta a punt de fer un gran pas endavant, la veig molt aturada, ara que tindrà Tram i el metro al centre penso que ho ha d’aprofitar al màxim, sempre pensant en la gent normal i corrent”.
Doncs bé, aquesta gent normal i corrent a la que fa esment el lector d’El Punt preguntem a qui correspongui: què hi ha de la Línia 1 del Metro cap al centre de Badalona?. Necessitem informació, calendari i planificació, molta planificació perquè no tornem a aixecar el que s’haurà acabat de construir. Estarem atents per saber-ne la resposta. El pla acaba aquest 2010 i el més calent sembla que és a l’aigüera. O és que s’ha canviat de pla i no ho sabem?

Publicitat

Opinió

Minut a Minut