Opinió amb independència. Dissabte, 25 de novembre de 2017 08:37 h
facebook twitter RSS in.directe.cat

Estanis Alcover

Divendres, 22.4.2016. 16:37 h

Les bondats de la premsa de proximitat

El butlletí sobre comunicació i publicitat de l’AMIC m’informa abastament de les bufetades que s’està donant la premsa diària, sobretot la que s’autoanomena “prensa nacional”, la que es fa a Madrid. La davallada de lectors és senzillament brutal, colpidora. Però està clar que, malgrat aquestes evidències i els pronòstics malastrucs, que també n’hi ha, la premsa escrita de pagament posseeix atributs únics que garanteixen la seva perdurabilitat i el seu èxit. Si la premsa diària no es ven, bé que es compra i llegeix ja a internet; per tant, no ha perdut lectors. Llegir-ne més


Divendres, 8.4.2016. 18:02 h

Premsa de proximitat i cultura: elements per al debat

Per què la cultura ha esdevingut un element essencial de les nostres vides i una de les principals preocupacions polítiques? Com hem arribat a construir la nostra actual societat del coneixement i de la informació? A la seva obra Els poders de la cultura, Jean-Louis Genard cerca respostes a aquestes qüestions. La seva conclusió és que les dues característiques principals de la cultura moderna, la crítica i l’expressivitat, s’han manifestat en la reivindicació dels drets i llibertats fonamentals: llibertat de premsa, d’associació i de reunió. Llegir-ne més


Divendres, 1.4.2016. 10:39 h

Les bondats de la premsa de proximitat

El butlletí sobre comunicació i publicitat de l’AMIC m’informa abastament de les bufetades que s’està donant la premsa diària, sobretot la que s’autoanomena “prensa nacional”, la que es fa a Madrid. La davallada de lectors és senzillament brutal, colpidora. Però està clar que, malgrat aquestes evidències i els pronòstics malastrucs, que també n’hi ha, la premsa escrita de pagament posseeix atributs únics que garanteixen la seva perdurabilitat i el seu èxit. Si la premsa diària no es ven, bé que es compra i llegeix ja a internet; per tant, no ha perdut lectors. Llegir-ne més


Dimecres, 24.2.2016. 16:00 h

Facebook treballa pel futur de la premsa de proximitat?

El títol és petulant, ja ho sé. Però, què caram, em fa il·lusió veure que una nova eina pot ajudar moltíssim als mitjans de proximitat. Facebook està treballant en una aplicació mòbil de notícies independent que sembla feta expressament per als periòdics locals, a part, naturalment, de ser una eina més de les noves iniciatives de Facebook per fer créixer el seu negoci. Aquest producte, que sona similar a Twitter, sembla ser diferent de Facebook per a la feina dels editors de premsa; és una iniciativa –que es va anunciar a finals de l’any passat– que millora el treball per difondre les notícies sense ser necessària una inversió monetària que mai és a l’abast de la premsa de proximitat. Llegir-ne més


publicitat

Dissabte, 28.11.2015. 13:11 h

A la recerca dels canvis d’un model: retrat de la premsa de proximitat

Recordo que, ja fa una colla d’anys, a l’Escola Universitària de Girona, inaugurant el curs de Tècnic de Qualitat, un professor ens va etzibar abans de començar la primera classe que estaven allà per afermar i millorar el negoci: “Un model de negoci (també conegut com a disseny de negoci), és la planificació que realitza una empresa respecte els ingressos i beneficis que intenta obtenir. En un model de negoci, s’estableixen les pautes a seguir per atreure clients, definir ofertes de producte i implementar estratègies publicitàries, entre moltes altres qüestions vinculades a la configuració dels recursos de la companyia. Llegir-ne més


<1...34567...22>
Estanis Alcover

Estanis Alcover logo rss

Co Founder & Advisory Partner: Mediàtic - Marketing Communications

més informació

correu Contactar amb l'autor

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.