Ignasi Llorente


Dijous, 7.6.2007. 10:50 h

És l’habitatge, estúpids

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
valorar_carregant carregant


Comparteix






Durant la campanya electoral nord-americana de l’any 1992 on es van enfrontar George Bush (el pare) i Bill Clinton, aquest va usar un lema tant polèmic com eficaç: “It’s the economy, stupid”. Aquest eslògan* era un dels tres pilars en que el Partit Demòcrata va basar la seva campanya electoral, juntament amb “Change vs. More of the same” i “Don’t forget health care”, i des d’aleshores ha estat usat en repetides ocasions per polítics de tot el món.

El que m’ha fet pensar en aquest eslògan han estat les reaccions dels partits polítics catalans després de les eleccions municipals de fa uns dies. He de dir que m’han decebut les conclusions que han fet sobre les causes de l’abstenció.

Pel PSC tot funciona tant bé que la gent ha perdut les ganes de votar. Crec que no val la pena comentar-ho. CiU, evidentment, creu que la culpa de tot és del tripartit i del Montilla. A Esquerra, encara s’està analitzant si l’ampolla és mig plena (300 nous regidors i consolidació d’alcaldies importants) o mig buida (fort retrocés a Barcelona ciutat i àrea d’influència). A ICV hi ha disparitat de criteris. Per a la Mayol és culpa d’en Clos i per al Saura d’en Maragall. I al PP i Ciutadans la culpa és del tripartit, de l’estatut, del catalanisme, etc... com sempre, vaja.
 
Sincerament penso que tots tenen raó. És evident que hi ha gent per a tot i segur que hi ha abstencionistes que s’han quedat a casa per algun dels motius exposats pels diferents partits. Però també és cert que aquest motius, per si sols, no expliquen una participació per sota del 50% a Barcelona ciutat. Es fa molt difícil valorar quin percentatge de gent s’ha quedat a casa per un motiu o altre, però m’ha sorprès que cap partit hagi acceptat que potser les propostes en matèria d’habitatge, immigració i seguretat han estat entre poc atractives (per ser generosos) i inexistents (per ser realistes), tot i que alguns DVDs, com el del PP de Badalona, només mereixen el qualificatiu d’impresentables.
 
En un moment en que aquesta triada de preocupacions està present a totes les converses de bar, tertúlies de campus universitari, o pauses de feina caldria que tots els partits catalans fossin capaços d’analitzar fredament si les seves propostes en aquests tres àmbits han convençut la població. Sincerament crec que no, i per això en molts municipis s’ha centrat la campanya en altres aspectes de menor preocupació. Ara s’obre un període de calma electoral, amb l’excepció de les eleccions generals espanyoles que, personalment no m’interessen gaire. Seria profitós que els partits reflexionessin sobre aquestes tres àrees i entenguessin que una bona part de l’abstenció ha enviat un missatge molt clar: “És l’habitatge, estúpids” (i la immigració, i la seguretat, etc...).
 
* James Carville assessor del Partit Demòcrata nord-americà va suggerir aquest eslògan a partir de la frase “Keep It Simple, Stupid” que es va fer famosa durant el projecte Apol·lo per arribar a la lluna als anys 60.  

lectures 2043 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

Ignasi Llorente logo rss

Associació Catalunya 2014

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.