Joan Camp

Dijous, 29.11.2012. 00:30 h

Sobre audiències digitals (II)

En el meu anterior article vaig explicar com els diferents mitjans digitals parlen de les audiències dels mateixos mitjans, i com sovint juguen a mostrar les dades a partir dels interessos propis enlloc de fer-ho en benefici del lector, de manera que aquest en pugui traure una informació objectiva i acurada. Avui però, vull entrar a parlar de les xifres d’aquestes audiències. Què inclouen i què amaguen moltes vegades. Quan jo rondava la vintena i cercava feina o pis de lloguer, recordo que el diumenge comprava La Vanguardia per tal de poder repassar el gran suplement de Classificats que encartava. Llegir-ne més


Dilluns, 12.11.2012. 00:30 h

Sobre audiències digitals (I)

Si algú està interessat en saber com evolucionen les audiències dels diferents mitjans digitals catalans, els recomano que entrin a partir del dia 10 de cada mes a la secció ‘Mitjans digitals en català‘ del web de l’OJD per conèixer amb tot detall les dades d’audiència del mes anterior. Recordem que OJD-Nielsen és l’únic auditor d’audiències digitals homologat per la Secretaria de Mitjans de la Generalitat de Catalunya. El cas és que, a excepció d’Escacc (darrer article), Comunicació21 (darrer article), o fins i tot l’Ara. Llegir-ne més


Dilluns, 15.10.2012. 00:30 h

Catosfera 2012. Optimisme digital per sortir de la crisi

El 10 de març de l’any 2000, l’índex borsari tecnològic Nasdaq tancava amb la xifra rècord de 5.046 punts. A partir de llavors viuria una constant, llarga i dramàtica caiguda arribant als 1.114 punts el 9 d’octubre de 2002. Els valors tecnolòpgics havien perdut un 78% del seu valor màxim en només dos anys i mig, amb el que seria conegut com la punxada de la bombolla de les puntcom. Però Internet i les empreses tecnològiques estaven molt lluny d’aturar-se. La bombolla de les puntcom va assotar tot el món occidental, i aquí, a casa nostra, no en va ser pas una excepció. Llegir-ne més


Dilluns, 9.7.2012. 00:30 h

Què compro exactament quan compro música?

La música fa tants anys que existeix com des que l’home és home. Però la indústria musical, tal i com l’entenem avui en dia, és una cosa molt més moderna. La història comença l’any 1876 quan el nord-americà Thomas A. Edison va patentar el ‘fonògraf’, el primer aparell capaç de gravar i reproduir àudio. Just un any després, el 1877, l’alemany Werner von Siemens desenvolupava el primer micròfon dinàmic. I una mica més tard, l’any 1888, Emile Berliner, també d’origen alemany, però resident a Washington, patentava una màquina que gravava i reproduïa so, però amb una gran diferència respecte al ‘fonògraf’ d’Edison, ja que l’ús com a suport de la gravació era d’un disc pla enlloc d’un cilindre. Llegir-ne més


publicitat

Dilluns, 4.6.2012. 01:00 h

Catalunya, un país de dades obertes

El codi HTML amb què es fan els webs es va crear el 1989 al CERN (el mateix lloc on hi ha el famós accelerador de partícules) de la mà de Tim Barners-Lee, però no fa la seva explosió a nivell mundial fins a mitjans dels anys 90. De fet, el codi HTML és tan senzill d’entendre que provoca que, amb molt poc temps, un munt de gent d’arreu del planeta comenci a fer webs de tota mena. I quan es fa un web, vol dir que es fan absolutament totes les seccions, de dalt a baix. Fins ben entrat el nou mil·leni, els webs són com unitats independents, lligades entre sí a través d’enllaços (links), tot i que cada vegada s’avança més cap a una major interconnexió. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.