Joan Lladonet

Diumenge, 23.4.2017. 13:28 h

MÉS transparència o MÉS corrupció?

             Abans de començar a escriure permeteu-me de fer una mica de presentació: no som periodista, no som escriptor (en el sentit de literat o lletrat), només ho som (en el sentit d'“escriptor és qui escriu”), el que sí som és mestre i escric perquè la gent que em llegeix, sempre he sabut que hi havia algú que em llegia, m'entengui. Procur escriure de la manera més senzilla i entenedora possible; si no ho aconseguesc, me'n sent responsable. Els temes en els quals hi entenc una mica són els lingüístics i, especialment, els sociolingüístics; uns altres temes que m'han preocupat gran part de la meva vida són els relacionats amb l'educació. Llegir-ne més


Diumenge, 16.4.2017. 11:36 h

El document Pacte per l'Educació de les Illes, un altre paper banyat? (i 2)

            A l'article anterior vaig aclarir que fa quasi 35 anys que es va decidir que el català, llengua oficial i pròpia d'aquesta terra, havia de ser la llengua vehicular de l'escola, i que en tot aquest temps no s'ha aconseguit; també vaig deixar clar que a l'apartat Model lingüístic del Pacte per l'Educació de les Illes, recentment aprovat pel Consell Escolar de les Illes Balears, també hi ha el compromís d'aconseguir que aquesta llengua sigui la vehicular. Llegir-ne més


Diumenge, 9.4.2017. 11:56 h

El document Pacte per l'Educació de les Illes, un altre paper banyat? (1)

            Començaré analitzant què han aprovat sobre el model lingüístic les persones que han acceptat aquest document. Un paràgraf referit a la llengua catalana, llengua pròpia i cooficial  de les Illes Balears, diu el següent: “Sempre tindrà un tractament preferent la llengua pròpia de les Illes Balears, i se'n garantirà l'ús com a llengua vehicular, tal i com marquen l’Estatut d’Autonomia i la Llei de Normalització Lingüística. En aquest sentit, es considerarà la situació de la llengua catalana com a minoritzada i no normalitzada. Llegir-ne més


Diumenge, 2.4.2017. 18:23 h

El PSOE de Susana Díaz continua amb el tractament colonial

            De cada dia em queda més clar que molts afiliats i dirigents, tant del PP com del PSOE i també d'altres partits, coneixen molt bé el tipus de tractament que hem sofert amb els diferents governs centrals, un tractament en el qual ens deixen tenir poques coses a dir, i que des de Madrid reparteixen de tal manera que a nosaltres només ens arriben els rosegons, a més que intenten que desapareguin de totes totes els nostres senyals d'identitat, els sobra la nostra llengua i la nostra cultura, els sobra la nostra història, els sobra el fet que un decret de nova planta ens robàs la sobirania per la força de les armes, els sobra i neguen que visquem en un estat plurinacional. Llegir-ne més


publicitat

Diumenge, 26.3.2017. 17:33 h

La gran mentida de la immersió lingüística

                      Els qui hem tengut la sort de desempallegar-nos de la situació de manipulació que ens va tocar viure durant el franquisme, hem superat aquella situació de conformisme a què estàvem sotmesos, ja que ens havien fet creure entre escola i església que tot estava bé, que els únics que fèiem coses malament érem nosaltres i que havíem de viure donant gràcies a tothom per poder continuar deambulant amb més o manco tranquil·litat. Avui, que observam amb ull crític tot el que ocorre, que ens perjudica i que difereix molt poc del que ocorria en temps de l'estimat dictador, sembla que vivim un serial d'aquests que enganxen l'audiència a força de desagradables esdeveniments, de fets incongruents, d'accions fetes amb maldat, amb dobles i amb males intencions. Llegir-ne més



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.