Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

Educació 360 exigeix la creació d’una oficina i un fons de finançament per universalitzar les activitats de lleure

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Educació 360 ha exigit al Govern la creació d’una oficina interdepartamental i un fons de finançament “estable” per garantir l’educació extraescolar i d’estiu a tots els infants i adolescents de Catalunya d’entre sis i 15 anys. Concretament, volen que s’asseguri una activitat extraescolar durant el curs i dues setmanes d’educació de lleure durant l’estiu. En el marc de la seva jornada anual celebrada aquest dimecres, l’entitat ha denunciat que el lleure està condicionat pel nivell socioeconòmic de les famílies i ha apuntat que això el converteix en una important font de desigualtat educativa. Calculen que cada curs 140.000 infants queden exclosos de les extraescolars i 336.000 de les activitats d’estiu a Catalunya.

L’entitat ha criticat que el Govern no té cap política dirigida a pal·liar aquesta desigualtat i ha dit que els programes existents són “inestables” en el temps i compten amb un abast territorial limitat.

Publicitat

La proposta d’Educació 360 és impulsar una política basada en la cooperació entre la Generalitat de Catalunya i les administracions locals que compti amb un marc reglamentari “clar” i un finançament “estable”. Recorden que Catalunya disposa d’un marc legal que reconeix el dret al lleure, fet que sostenen que fa “viable” una política d’educació extraescolar i d’estiu. Concretament, demanen una política que fixi la distribució de competències i obligacions en l’àmbit administratiu i que comprometi un pressupost d’uns 52,8 milions d’euros per exercir-les.

L’entitat denuncia que molts ajuntaments assumeixen la iniciativa en el foment de l’educació extraescolar i d’estiu desenvolupant programes i ajuts, però “operen sense el paraigües d’un conveni estable” amb la Generalitat que reguli la delegació de competències, els criteris de qualitat que cal garantir i la transferència de recursos econòmics corresponents.

Malgrat que a Catalunya l’accés al lleure és majoritari, “encara es produeix condicionat per les desigualtats socials entre famílies, fet que reforça les desigualtats educatives i socials d’infants i adolescents”, sostenen. En aquest sentit, apunten que, igual que l’educació escolar, la no escolar necessita polítiques d’equitat si es volen equiparar les oportunitats d’accés.

Durant la jornada anual d’Educació 360, organitzada amb la col·laboració de DIPLOCAT, s’han presentat les bases de la proposta. La trobada, celebrada sota el lema ‘Construïm una educació a temps complet per a Catalunya’, ha comptat amb més de 300 centres i convidats experts de Portugal, Alemanya i Uruguai.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió