Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Aprofitar millor el tren convencional

|

- Publicitat -

Per tal d’aprofitar millor la xarxa del tren convencional i donar més servei al territori  seria necessari, ens caldrien trens regulars, convencionals, entre  Perpinyà i Figueres per la costa, per Portbou/Cervera de la Marenda i, en una segona fase, entre Girona  i Narbona. És  imprescindible donar resposta a la demanda de més tren convencional, més transport  públic ferroviari a la  zona  de la  Costa Brava Nord/Figueres/Girona/Costa Vermella. A més, tot això és perfectament  compatible amb el tren  d'alta velocitat. Per exemple, el tren de Mitja Distància, que surt de Portbou, de dilluns a divendres, a les 6’23 h. del matí, arriba de buit  a Portbou; doncs bé, aquest tren hauria de poder incorporar passatgers, ja des de Figueres, tot sortint de  la capital altempordanesa,  a les 5:55 h.  i arribar  fins a Cervera de la Marenda, per desprès tornar a sortir de  Portbou a  2/4 de 7; a més,  també s’hauria d’aturar a Colera  i a Vilajuïga; en aquest darrera  estació podria agafar viatgers de les poblacions de Pau, Palau Saverdera i, sobretot, de Roses.

El que no pot ser, de cap de les maneres, és el que  fa el govern espanyol del PP : tot per l'AVE i la resta com si no existís. El model de col•laboració entre els ferrocarrils  francesos  i els ferrocarrils suïssos  és un exemple alliçonador que les nostres autoritats  polítiques catalanes, els nostres  governants  haurien de  defensar i fer-se  seu;  de tota  manera, és molt important  començar a expandir aquesta  idea de col•laboració ferroviària transfrontera de proximitat, vinculada, a més a més,  amb  una necessària (urgent)  millora, modernització de tota la xarxa  ferroviària  catalana convencional, tant pel que fa a rodalies  com per a   regionals . Lògicament, aquest  modernització hauria d’implicar unes inversions importants en la millora de la infraestructura per part de l’Estat espanyol, és a dir, d’ADIF.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut