Josep Maria Loste


Divendres, 6.12.2013. 10:59 h

Aprofitar millor el tren convencional


Comparteix







Etiquetes


Per tal d’aprofitar millor la xarxa del tren convencional i donar més servei al territori  seria necessari, ens caldrien trens regulars, convencionals, entre  Perpinyà i Figueres per la costa, per Portbou/Cervera de la Marenda i, en una segona fase, entre Girona  i Narbona. És  imprescindible donar resposta a la demanda de més tren convencional, més transport  públic ferroviari a la  zona  de la  Costa Brava Nord/Figueres/Girona/Costa Vermella. A més, tot això és perfectament  compatible amb el tren  d'alta velocitat. Per exemple, el tren de Mitja Distància, que surt de Portbou, de dilluns a divendres, a les 6’23 h. del matí, arriba de buit  a Portbou; doncs bé, aquest tren hauria de poder incorporar passatgers, ja des de Figueres, tot sortint de  la capital altempordanesa,  a les 5:55 h.  i arribar  fins a Cervera de la Marenda, per desprès tornar a sortir de  Portbou a  2/4 de 7; a més,  també s’hauria d’aturar a Colera  i a Vilajuïga; en aquest darrera  estació podria agafar viatgers de les poblacions de Pau, Palau Saverdera i, sobretot, de Roses.

El que no pot ser, de cap de les maneres, és el que  fa el govern espanyol del PP : tot per l'AVE i la resta com si no existís. El model de col•laboració entre els ferrocarrils  francesos  i els ferrocarrils suïssos  és un exemple alliçonador que les nostres autoritats  polítiques catalanes, els nostres  governants  haurien de  defensar i fer-se  seu;  de tota  manera, és molt important  començar a expandir aquesta  idea de col•laboració ferroviària transfrontera de proximitat, vinculada, a més a més,  amb  una necessària (urgent)  millora, modernització de tota la xarxa  ferroviària  catalana convencional, tant pel que fa a rodalies  com per a   regionals . Lògicament, aquest  modernització hauria d’implicar unes inversions importants en la millora de la infraestructura per part de l’Estat espanyol, és a dir, d’ADIF.

lectures 2511 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.