Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

El tren convencional, el progrés social i el territori

|

- Publicitat -

El territori  de la Regió  de  Girona i el Maresme tornen a estar  units per ferrocarril. Les rodalies  de Girona ja  són una realitat : no  hi ha dubte  que  això representa  un impuls  molt  positiu a favor  del  transport  públic  ferroviari convencional,  en unes  contrades en què  el  cotxe  privat  ha estat   i, malgrat la  crisi, encara és preponderant i, a voltes,  prepotent. La posada en marxa de les rodalies de Girona representa una excel•lent decisió política (treballada ja, des de fa una pila d’anys, per diverses associacions d’usuaris de la societat civil  catalana i per governs  anteriors); ara bé,  l’operació  s’ha d’acabar de completar, és a dir, que per tal  de  tancar el cercle  caldria que  aquests  nous trens, si més no una part destacable, arribessin fins a Portbou/Cervera .En aquest  sentit, caldria  enllaçar la interconnexió  de Maçanet  cap a Blanes i el Maresma  amb la interconnexió transfronterera de Portbou/Cervera  cap a Perpinyà. De fet, en el punt  3 del Compromís de  Portbou, del 18 de  setembre de  2010, es diu  clarament que  calen  uns enllaços eficients  entre la  interconnexió Portbou/Cervera i  les rodalies  de  Girona .

Sense  cap  mena de  dubtes,  el  transport  públic  és quelcom indispensable perquè una societat  sigui equilibrada i pugui  progressar  amb justícia social, ordre i concert. El tren convencional és un  element  clau destinat  a fer  possible la millora de la qualitat de  vida dels  ciutadans de carn i  ossos . El tren convencional és un factor indispensable per canviar, d’una forma racional, l’actual model econòmic antiquat, injust  i insostenible. El tren convencional és el punt imprescindible  per vertebrar el país i  garantir l’equilibri territorial . Les rodalies de Girona són un pas endavant important, però, cal –a més d’arribar fins a Portbou/Cervera amb normalitat -intentar abaratir el  preu del bitllet del tren. En els darrers temps hem sofert unes pujades terribles, que han representat autèntiques retallades antisocials .Ara caldria posar fil a l’agulla i, d’una manera realista i pactada, procurar que el preu  del bitllet del tren convencional i, en  general, de tot el transport públic, no  sigui  una càrrega mortífera per a la gran majoria dels usuaris. Hem de poder gaudir veritablement  de les  rodalies de Girona . Hem de fer  possible  que la Regió de Girona estigui autènticament interconnectada –amb el Nord i amb el Sud- i tot  això a un preu raonable .

Publicitat

Opinió

Minut a Minut