Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024
Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024

La informació, la indefensió i el català

|

- Publicitat -

És molt  important  que des de les institucions  catalanes, amb l’ajuda i la pressió  de la societat civil,  s’impulsi  -de la forma més efectiva possible- l’ús social de la nostre llengua i ,sobretot, que es posi l’accent en la qüestió de l’atenció al públic a través del telèfon.

M’estic referint a les demandes  d’informació dels  diferents usuaris pels serveis indispensables de subministraments (aigua, gas, electricitat i telefonia) en què, massa vegades, no és possible que t’atenguin en català; la qual cosa  implica una indefensió absoluta envers els catalanoparlants. A més a més, la informació que et donen per  telèfon, fins hi tot exclusivament en castellà,  és tan deficient que et veus obligat a dirigir-te al punt d’informació més proper (a vegades molt llunyà segons en quines comarques) per solucionar el problema. En qualsevol cas, caldria obligar  aquesta mena d’empreses de serveis indispensables de subministraments a disposar, com a mínim, d’un punt d’informació  concret d’atenció al públic per  comarca i  d’un servei permanent en català (tant a través del telèfon, com també en una seu física concreta). 

Publicitat

La sensibilització sobre l’ús públic  del català  que, per altra  banda,  ho practiquen tots els  governs “normals” del món per promoure la llengua pròpia dels seus respectius  països “normals” no és més que la modernització, la posada al dia  del que es va iniciar , a ca nostra,  durant anys 80 del segle passat.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut