Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

Les mancances de les estacions gironines

|

- Publicitat -

El tren convencional de les línies R11  i RG1 es troba menysvalorat, menystingut si  no es tracta de debò  el problema  de la deixadesa de les estacions de la regió de  Girona i  de les  desastroses interconnexions ferroviàries  entre Portbou i Cervera de la Marenda.

La R-11  i  la RG1 és l’espina dorsal del tren convencional, el tren social de la majoria de la població de les comarques gironines, i de part de les de Barcelona (Vallès Oriental); per la  qual cosa cal un pla  urgent de millora i mantenint d’aquestes línies ferroviàries tan important i  tan estratègiques. Per altra banda, el mal funcionament de les interconnexions ferroviàries entre Portbou i Cervera, contribueix molt a tenir molt desaprofitat aquest tren, per raons polítiques. Amb una petita millora i, sobretot, amb més voluntat política, es  podria  donar un gran servei  econòmic, social i ciutadà entre la Catalunya  Nord, ( Perpinyà, Elna ,Argelers,Cotlliure,Portvendres, Banyuls i Cervera d ela Marenda) i les  comarques  gironines. fins i tot, amb enllaços  senzills  cap a Barcelona. Al meu entendre ha arribat l’hora  de prendre una decisió política  a favor d’aquest tren, estratègic, de la costa, el qual, sense grans inversions, podria  donar un gran servei  al territori de les comarques gironines. A més a més, també cal denunciar que RENFE/ADIF no ha fet els deures en el tram gironí de les línies R-11  i RG-1 en , com a mínim, sis punts.  1/. Andanes en males condicions, el trens són més alts però les andanes no s’han elevat, això passa, particularment, a Portbou, Vilamalla, Sant Miquel, Sant Jordi, Bordils Juià i Celrà. 2/. Manca d’informació a les estacions. 3/. Estacions deshumanitzades sense  personals d’ADIF/RENFE. 4/. Hi ha trens  massa desaprofitats, cal tenir present que actualment s’estan fent obres a Figueres i Caldes de Malavella, i s’ha fet a Flaçà, però manca  informació sobre els enllaços. 5/. El servei  de transport públic del  tren convencional és massa car, cal incentivar i donar a conèixer, més i millor, els diferents abonaments. 6/. Manca de coordinació entre el tren convencional  i l’autobús en tot el tram gironí.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut