Josep Maria Loste


Dissabte, 25.6.2016. 22:55 h

La mobilitat i l’organització laboral

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix







Etiquetes



Té tota la raó el secretari general de Treball de la Generalitat, Josep Ginesta quan afirma que les desastroses infraestructures, especialment les infraestructures ferroviàries  del tren convencional, fan arribar tard  a la feina a molts treballadors i posen en dubte que es pugui aplicar, amb normalitat,  la reforma horària. No hi ha dubte que la degradació  accelerada del tren convencional, de les rodalies i regionals, implica la fallida de l’estat del benestar  i, en conseqüència, fa  totalment  inviable la  reforma  horària: la qual cosa  és molt negatiu per a la millora, la sostenibilitat, d’un model  de vida més just i més humà .De fet, cal no oblidar que amb  els  trens va començar tot l’any 2007.

La reforma horària és fonamental per al conjunt de la societat  catalana. No podem  seguir  amb un model, antic i antiquat, que  fa  aigües per totes bandes i  és el màxima responsable de  la  feble competitivitat de moltes  empreses de Catalunya. La reforma horària és bàsica per tal d’impulsar una veritable modernització de nostre model, econòmic i social, que impliqui la superació d’uns vicis, individuals i col•lectius, que ens fan mal a tots. Hem de poder  dormir la  hores  necessàries com el  conjunt dels  europees, altrament  cada  dia serem  menys productius  i patirem  més malalties.  Doncs  bé, si per  anar  a la feina  tenim  tantes  dificultats, atès que  el sistema de  transport públic  ferroviari convencional és  tan deficient, això vol dir  que si no solucionem, al més aviat  possible, el problema de la mobilitat  dels  catalans  no ens en sortirem de cap de les maneres. Catalunya, si vol ser un país amb una millor  productivitat  i qualitat  de  vida  ha de procurar invertir molt  més  en  transport  públic, sobretot ferroviari, dels seus  ciutadans. Els  catalans no podem seguir  sofrint, ni un minut més, les conseqüències negatives de la  nefasta gestió i, manca de planificació,  del  conglomerat Renfe-Adif-Fomento. És una autèntica broma de mal gust els 126 punts “negres” de la xarxa ferroviària convencional catalana. Sense  un traspàs del 100% de la xarxa  ferroviària catalana -renovada i arranjada per  part de l’Estat  segons la disposició addicional tercera de l’Estatut-  i el seu respectiu material mòbil, tal com marca  l’article 169 de l’Estatut, no serà  possible cap mena  de reforma horària ni  cap millora de competitivitat i, en conseqüència, molts  milers de catalans seguiran patint un atur i una precarietat laboral  terrible. Ens hem de  plantar en la qüestió del tren convencional. No oblidem que la qüestió del tren, per  tal de fer possible una racional reforma horària depèn, al 100%, de la voluntat política dels catalans  de  carn i ossos.

lectures 2076 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.