Josep Maria Loste


Dissabte, 23.7.2016. 19:58 h

Més enllà del caos ferroviari


Comparteix







Etiquetes


Les incidències ferroviàries, els retards i les humiliacions  envers els  usuaris en el conjunt de la xarxa  del  tren convencional de Catalunya  van molt  més enllà del  caos  ferroviari  tradicional. Són un problema polític de  primer  ordre. Us voldria plantejar  dos  exemples  molt  alliçonadors.

1/. El passat  7 de juliol  a les línies  R-16  i RT2 es va produir  una incidència greu  en  la senyalització a Mont-roig del Camp (Baix Camp) . A causa  d’aquesta  avaria,  els  retards  van ser  històrics; i el més deplorable  va  ser  que els passatgers  van haver de caminar per  la via,  per tal  enllaçar amb el transport  alternatiu per  carretera. Arran  d’això  tots  vàrem observar unes  imatges  lamentables, que ens recordaven el tercer món en estat pur. El més greu tot és que a  la R-16 i RT2 continuen els retards  abusius.

2/. El passat 14 de juliol de 2016, el tren de la línia RG1 procedent de l'Hospitalet i que havia d'arribar a Portbou a les 18:56 h. va arribar a la seva destinació a les 19:41 hores. Ja portava acumulat un retard de 20 minuts, i a l'estació de Figueres va estar aturat 25 minuts més,  amb molt poca  informació per  a l’usuari.  La incidència, en el tram entre Figueres i Portbou-Cervera de la Marenda, va ser, es va localitzar en el  pont de Colera, ja que es veu que havien  caigut uns objectes, unes planxes metàl•liques. A  la RG1, d’ençà que ha  començat l’estiu  els  tren  venen amb un retard  mínim de  20 minuts.

Podríem parlar d’altres línies, com per  exemple la R-3 de l’Hospitalet a  Puigcerdà, que  encara, al  segle  XXI, funciona en via  única  o  el tren de la Pobla de Segur ( problemes  i retards, per part del govern espanyol, per homologar el nou material mòbil) i d'una llarga  tirallonga  d’incidències negatives que tenen un denominador  comú : la manca de voluntat política del  govern espanyol per modernitzar el ferrocarril convencional i  donar un  servei digne a la població catalana. I  atenció, la  manca de  modernització implica, sobretot, manca total de manteniment, per part d'ADIF.  Es volen deixar podrir els maleïts “punts negres” els quals són causa principal de la degradació i els retards de tota la xarxa ferroviària convencional catalana.

En síntesi, l’empitjorament del serviu públic del  tren convencional  a Catalunya està íntimament  lligat, relacionat amb aquesta manca de  voluntat política del govern espanyol. De fet, amb aquest tema de la qüestió  ferroviària tenim l’exemple  diàfan que  Catalunya pateix, de debò, un colonialisme polític i social,  atroç; és a dir, que tenim, veritablement un estat en contra que no ens deixa desenvolupar i ens converteix en un país amb molts dèficits i desequilibris, econòmics i socials.

lectures 2843 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.