Josep Maria Loste


Diumenge, 23.10.2016. 18:06 h

L’estació internacional de Portbou infravalorada


Comparteix







Etiquetes


La magnífica estació del ferrocarril de Portbou, una estació internacional,carregada d’història, en què s’han portat a terme importants exposicions  sobre Walter Benjamin  i l’exili es  troba totalment abandonada  i menystinguda  pel  binomi RENFE/ADIF.

Davant d’aquest panorama tan tenebrós es repeteixen les promeses  de millora, en concret en un tema de màxima necessitat  com és  l’arranjament i elevació de  les  andanes, però  les obres  no s’executen: s’eternitzen . Per altra  banda, serveis  bàsics  com la venda  de bitllets en finestreta empitjoren  i es degraden de mala manera. A més , la manca d’informació -en cas de retards  o  averies  dels trens- continua  essent  clamorosa. A tot això  cal   afegir el tema recurrent per excel•lència: les molt  deficients interconnexions ferroviàries Portbou/Cervera de la Marenda, cosa que afecta, més enllà de  Portbou, a tots els usuaris -principalment  de  proximitat-  de les línies R11  i  RG1 que volen desplaçar-se  a la Catalunya  Nord, cap a  Perpinyà i, més enllà, fins a Narbona, Montpeller o Tolosa de Llenguadoc. I el mateix  succeeix en sentit contrari .

L’Estació internacional de  Portbou és un punt  bàsic per a la bona comunicació ferroviària, de proximitat, entre el Nord-est  de Catalunya i  la  nova  ampliada regió de l’Estat francès  anomenada  Occitània/Pays  catalan. Les interconnexions ferroviàries  Portbou-Cervera de la Marenda són una qüestió de pura  voluntat política, de competència exclusiva del Ministeri de Fomento espanyol (RENFE/ADIF), i el ministeri  corresponent  de l’administració francesa (SNCF/RFF) ; és  a dir, són l’Estat espanyol  i l’Estat francès que  no acaben de tenir  prou  voluntat  política, la qual  cosa  perjudica  molt  el territori, i moltes persones  de carn i ossos, de les  dues  bandes  dels  Pirineus. L’Estació internacional de Portbou i les deficients interconnexions ferroviàries  Portbou/Cervera de la Marenda és una qüestió, d’estat,en què el govern  català  i d’altres  institucions indirectament  implicades (ajuntaments, consells  comarcals, Diputació de Girona  etc),  s’hi haurien d’implicar   molt  més.  De  la mateixa  manera, caldria  una forta  pressió  cívica, política  i ciutadana,  en  el territori, però alhora  també  un treball polític intens a Madrid, a través dels nostres representants  en el Congrés  dels  Diputats  i el Senat. I també pressionar  el govern de l’Estat  francès  mitjançant els  nostres eurodiputats, en aliança amb els  eurodiputats  de l’Estat francès,  i de tota  Europa, favorables al tren convencional de proximitat; és a dir,  el  tren social i sostenible per  excel•lència.

lectures 2495 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.