Josep Maria Loste


Dissabte, 29.10.2016. 15:39 h

Volem un tren convencional digne i europeu

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 12 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix







Etiquetes


Ara més que mai es necessària una acció conjunta efectiva de les institucions catalans - Generalitat, diputacions, Consells Comarcals,  Ajuntaments i tots els  càrrecs  electes- així com totes les associacions en defensa dels  usuaris del tren convencional i el transport públic en general, per  exigir  el  traspàs  definitiu de tots els trens de  rodalies i regionals al govern català. Aquest traspàs ha d’incloure el material mòbil, els trens, però també, sobretot, les vies,la infraestructura -millorada i posada al dia- ja que actualment es troba en un estat molt lamentable .  

Aquest traspàs, tal com indica l’article  169 de l’Estatut de Catalunya de  l’any 2006, és necessari  i vital, però  és independent de la via  judicial  iniciada  per el  govern català, amb la presentació d’una demanda contenciosa-administrativa contra  ADIF, per   d’incompliment  flagrant de  les inversions previstes i per la seva actitud irresponsable  envers els ciutadans i el territori  català. Per  altra  banda, un tema  recurrent , en què  l’Estat espanyol , ADIF  i RENFE se’n renten les  mans  són les  interconnexions, molt  deficients  entre Catalunya  Principat  i  la Catalunya  Nord,  en el tren convencional  a les  línies R-11, RG1  i R-3; és a  dir,   les  interconnexions  ferroviàries,  Portbou-Cervera de la  Marenda i  Puigcerdà-La Tor  de Carol, molt  infravalorades  i , en què, una part  molt important de les comarques del Nord Est i Nord de Catalunya  perden moltes oportunitats de d’intercanvis econòmics, comercials i de comunicació amb Catalunya  Nord  i Occitània; la qual cosa provoca que una incomunicació flagrant amb Europa.

En síntesi, des del 2012, el servei de RENFE del  tren convencional   a casa  nostra  ha patit 1.600 incidències i el Ministeri de Foment  només ha invertit el 10% del pressupost compromès. Així no es pot continuar. El transport públic i, particularment, el  tren convencional és un sector molt estratègic: és massa  important per a l’economia i la qualitat de  vida dels  catalans. Sense un tren convencional decent, digne i  europeu a Catalunya  mai  serà  possible  una  reforma  horària que  permeti la conciliació de la  vida  familiar  i  laboral. Sense un tren convencional com cal Catalunya mai serà un país  punter, amb una veritable eficiència econòmica compatible amb una autèntica  justícia social.

lectures 2199 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.