Josep Maria Loste


Divendres, 11.11.2016. 20:23 h

Canvi d’hora o reforma horària ?

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix







Etiquetes

El  canvi d’hora -en aquest cas, el fet de retardar  una hora el rellotge que es va produir  entre el  28 i el 29  d’octubre- per  compensar  l’avançament  de l’hora que es  porta a terme a la primavera- és una mesura que no acabo d’entendre, ja que es pot posar  clarament en dubte  un, suposat, estalvi  d’energia. Per  contra,  més  que  l’obsessiu canvi d’hora, el que cal plantejar-se de  debò  tota la  societat -juntament  amb els poders polítics  i les administracions ben coordinades- és  endegar  d’una  vegada per totes una reforma  horària  racional  que permeti  fer possible  allò  que tan s’escolta  en els mitjans de comunicació : la conciliació de la vida  laboral  i  familiar. 

Lògicament, perquè la reforma horari sigui profitosa i efectiva calen grans dosis de voluntat polític i una millora general del transport públic, fonamentalment el tren convencional . No pot ser que la gent perdi tan de temps en els desplaçaments cap a la feina. Per altra  banda,  considero que no s’aprofiten  prou  les noves  tecnologies, per tal de  transformar-les en l’element cabdal de la nova economia col•laborativa. I no estic parlar, només,des executius  i una classe mitjana  alta, que ja fa servir molt les noves tecnologies, sinó que, sobretot, vull referir-me a la grans possibilitats que ens  obra la  tecnologia dels cotxes sense  conductor. Aquest  nou mitjà de transport  hauria  d’estar ben coordinat amb el  transport públic; la qual  cosa  donaria  un gran impuls per tirar  endavant  la revolució  cívica  de la reforma  horària. En síntesi, que si volen avançar de debò, en el sentit de  fer possible, de manera real,  la conciliació de la vida  laboral i familiar cal assumir grans dosis de  voluntat política i, alhora, fer  servir  les  noves tecnologies  d’una manera  molt més  profitosa per al bé comú. En aquest canvi cabdal, el transport  públic i, sobretot, el transport públic  ferroviari de  proximitat  haurà  de  tenir molt  més  protagonisme, i millorar d’una manera exponencial.

lectures 1845 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.