Josep Maria Loste


Dissabte, 10.12.2016. 18:04 h

Jornada de mobilització a favor del tren convencional


Comparteix







Etiquetes
 

La  jornada del 10 de desembre  de  2016, a Portbou (Alt Empordà) i a  Cervera  de  la  Marenda (Rosselló)  a favor del tren convencional   i  d’una major  col•laboració  entre  les  dues vessants del Pirineu,  s’ha desenvolupat  amb total  normalitat.

Ha  començat   a  les  8  del  matí  a l’estació  de Portbou  amb l’arribada  de l’expedició , de darrer  tren nocturn Paris/Cervera/Portbou –que  el  govern de l’estat francès  i la SNCF volen  suprimir-  amb els usuaris del tren Perpinyà/Cervera/Portbou, sindicalistes  diversos i  representants  dels municipis. Desprès, a les  9:30 h  la  mobilització  s’ha  traslladat  a  Cervera  de  la Marenda on hi ha hagut  una  manifestació  per  els  carrers del poble; En el  passeig  marítim hi ha hagut  una  lectura de manifestos er  part de les  Associacions  de Defensa  del tren convencional  i dels sindicats   i, tot seguit,  a l’esplanada al costat de l’estació  de  Cervera  de la Marenda, ha tingut  lloc  un acte  reivindicatiu  amb la  presència d’alcaldes, membres del Consell  General dels Pirineus  Orientals i  representants  sindicals, tant  del nord  com del sud.

En aquesta  mobilització s’ha posat de manifest  que  el problema de la possible supressió del tren de nit – París/Cervera/Portbou,  tindria/té una afectació, directe  i indirecte, en tots els  pobles  i ciutats d’un  costat i l’altra  de la  zona   transfronterera  entre Figueres  i Perpinyà. De fet,  és  es tracta  d’una qüestió  social  i territorial que incrementa els  problemes d’incomunicació  entre  l’Alt Empordà i, en general, les  comarques  gironines i  la Catalunya  Nord  i, per extensió tota la  Regió   d’Occitània. El  tren convencional, en aquest  cas, exerceix  una funció  social   en tot L’eurodistricte  i l’euroregió.  També  ha quedat clar que cal  una implicació  molt més important  entre els representants  polítics  de proximitat,  d’un costat i altre  de la  frontera, en el cas de la Catalunya/Principat  caldria  una implicació molt més important de totes les institucions, és  a dir, dels  ajuntaments, dels consells  comarcals, la Diputació de  Girona  i  la Conselleria de Transport  i Territori  de  la Generalitat de  Catalunya.

El  tren  convencional  és  vital  per  a la  cohesió  social  del territori  transfronterer.  El tren convencional  és  una peça  clau  per a  la millorar  d’un model  turístic  de la  zona, massa depenent  del turisme, de sol i platja, de l’època estival . El  tren  convencional  Perpinyà/Cervera/Portbou/Figueres/Girona és bàsic  per a la millora  econòmica,  social   i  humana  de tota  la  contrada. A partir d’ara  és indispensable  una major  col•laboració  entre  els tots es representats polítics, social  i  patronals, així  com  també  de les  associacions de  comerciants  d’un costat  i l’altra  de  la frontera per  tal de  defensar, amb justícia i legitimitat  un tren convencional digna  que  doni un molt  millor  servei  a tot  el territori.


SIS  PUNTS  BÀSICS  A  TENIR  MOLT  EN COMPTE


1. Amb la supressió del tren París/Cervera/Portbou es perdria un enllaç més  entre Portbou i Cervera. En solidaritat en els usuaris del tren Perpinyà /Cervera/Portbou, tots, tant al Nord com al sud cal que ens seguim  mobilitzant  a favor  dels trens  nocturns  per la via  convencional. Cal  molta  més  voluntat política  per defensar un tren convencional  i social que  fa un gran servei a la zona transfronterera.

2. Per millorar les desastroses i tercermundistes interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda caldria  aplicar, d’entrada,  una  solució senzilla, qur  rd podria  posar en pràctica immediatament.  Els dos primers trens que arriben  a Cervera haurien d'arribar a Portbou, de la mateixa manera que els dos primers trens que arriben a Portbou hauríem d'arribar a Cervera.

3.És  necessària  una defensa i millora  i augment dels trens de mercaderies- davant de la proliferació del transport per carretera totalment insostenible- per la via del tren convencional, la qual  cosa  es  perfectament  compatible i complementari amb el tren  TAV i la  defensa  del Corredor  Mediterrani                        

4. En defensa de les estacions ferroviàries de Portbou i Cervera de la Marenda, tant per a passatgers com per a mercaderies.  Lògicament, és  urgent una millora efectiva de  les seves andanes  i  personal  a  les  taquilles per  tal  d’atendre  els  usuaris d el  ferrocarril i  poder  disposar  d’unes estadístiques  que no siguin  falsificades.                   

5. En defensa del tren convencional  transfronterer. El tren social , territorial i sostenible per excel.lengua. El tren que dóna un servei real a les persones dels poble, viles i ciutats entrePerpinyà/Elna/Argelers/Cotlliure/Banyuls/Cervera/Portbou/Colera/Llançà/Vilajuïga/Figueres/Flassà i Girona. Per una millora de la infraestructura de la línia  convencional i de les estacions. Un  tren que necessita  una empenta suplementària  de les  institucions del nord  i el sud  del Pirineus per tal d’aconseguir una millora del turisme  i l’economia de proximitat .                      

6/. Per tal de  rebaixar el preu,  excessivament  car, del bitllet del tren  convencional. i la  seva  competitivitat,  caldria  posar  en marxar  al  sud, a Catalunya/Principat,  el  “tren a un euro”  com tenen  a la regió  d’Occitània. El bitllet del  tren  convencional  a  la    Catalunya  Sud  ha  de baixar de   preu  i ser més  competitiu  que la  carretera. Amb el “tren a un Euro” això  seria possible.

lectures 3141 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.