Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Jornada de mobilització a favor del tren convencional

|

- Publicitat -

 

La  jornada del 10 de desembre  de  2016, a Portbou (Alt Empordà) i a  Cervera  de  la  Marenda (Rosselló)  a favor del tren convencional   i  d’una major  col•laboració  entre  les  dues vessants del Pirineu,  s’ha desenvolupat  amb total  normalitat.

Publicitat

Ha  començat   a  les  8  del  matí  a l’estació  de Portbou  amb l’arribada  de l’expedició , de darrer  tren nocturn Paris/Cervera/Portbou –que  el  govern de l’estat francès  i la SNCF volen  suprimir-  amb els usuaris del tren Perpinyà/Cervera/Portbou, sindicalistes  diversos i  representants  dels municipis. Desprès, a les  9:30 h  la  mobilització  s’ha  traslladat  a  Cervera  de  la Marenda on hi ha hagut  una  manifestació  per  els  carrers del poble; En el  passeig  marítim hi ha hagut  una  lectura de manifestos er  part de les  Associacions  de Defensa  del tren convencional  i dels sindicats   i, tot seguit,  a l’esplanada al costat de l’estació  de  Cervera  de la Marenda, ha tingut  lloc  un acte  reivindicatiu  amb la  presència d’alcaldes, membres del Consell  General dels Pirineus  Orientals i  representants  sindicals, tant  del nord  com del sud.

En aquesta  mobilització s’ha posat de manifest  que  el problema de la possible supressió del tren de nit – París/Cervera/Portbou,  tindria/té una afectació, directe  i indirecte, en tots els  pobles  i ciutats d’un  costat i l’altra  de la  zona   transfronterera  entre Figueres  i Perpinyà. De fet,  és  es tracta  d’una qüestió  social  i territorial que incrementa els  problemes d’incomunicació  entre  l’Alt Empordà i, en general, les  comarques  gironines i  la Catalunya  Nord  i, per extensió tota la  Regió   d’Occitània. El  tren convencional, en aquest  cas, exerceix  una funció  social   en tot L’eurodistricte  i l’euroregió.  També  ha quedat clar que cal  una implicació  molt més important  entre els representants  polítics  de proximitat,  d’un costat i altre  de la  frontera, en el cas de la Catalunya/Principat  caldria  una implicació molt més important de totes les institucions, és  a dir, dels  ajuntaments, dels consells  comarcals, la Diputació de  Girona  i  la Conselleria de Transport  i Territori  de  la Generalitat de  Catalunya.

El  tren  convencional  és  vital  per  a la  cohesió  social  del territori  transfronterer.  El tren convencional  és  una peça  clau  per a  la millorar  d’un model  turístic  de la  zona, massa depenent  del turisme, de sol i platja, de l’època estival . El  tren  convencional  Perpinyà/Cervera/Portbou/Figueres/Girona és bàsic  per a la millora  econòmica,  social   i  humana  de tota  la  contrada. A partir d’ara  és indispensable  una major  col•laboració  entre  els tots es representats polítics, social  i  patronals, així  com  també  de les  associacions de  comerciants  d’un costat  i l’altra  de  la frontera per  tal de  defensar, amb justícia i legitimitat  un tren convencional digna  que  doni un molt  millor  servei  a tot  el territori.

SIS  PUNTS  BÀSICS  A  TENIR  MOLT  EN COMPTE

1. Amb la supressió del tren París/Cervera/Portbou es perdria un enllaç més  entre Portbou i Cervera. En solidaritat en els usuaris del tren Perpinyà /Cervera/Portbou, tots, tant al Nord com al sud cal que ens seguim  mobilitzant  a favor  dels trens  nocturns  per la via  convencional. Cal  molta  més  voluntat política  per defensar un tren convencional  i social que  fa un gran servei a la zona transfronterera.

2. Per millorar les desastroses i tercermundistes interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda caldria  aplicar, d’entrada,  una  solució senzilla, qur  rd podria  posar en pràctica immediatament.  Els dos primers trens que arriben  a Cervera haurien d'arribar a Portbou, de la mateixa manera que els dos primers trens que arriben a Portbou hauríem d'arribar a Cervera.

3.És  necessària  una defensa i millora  i augment dels trens de mercaderies- davant de la proliferació del transport per carretera totalment insostenible- per la via del tren convencional, la qual  cosa  es  perfectament  compatible i complementari amb el tren  TAV i la  defensa  del Corredor  Mediterrani                        

4. En defensa de les estacions ferroviàries de Portbou i Cervera de la Marenda, tant per a passatgers com per a mercaderies.  Lògicament, és  urgent una millora efectiva de  les seves andanes  i  personal  a  les  taquilles per  tal  d’atendre  els  usuaris d el  ferrocarril i  poder  disposar  d’unes estadístiques  que no siguin  falsificades.                   

5. En defensa del tren convencional  transfronterer. El tren social , territorial i sostenible per excel.lengua. El tren que dóna un servei real a les persones dels poble, viles i ciutats entrePerpinyà/Elna/Argelers/Cotlliure/Banyuls/Cervera/Portbou/Colera/Llançà/Vilajuïga/Figueres/Flassà i Girona. Per una millora de la infraestructura de la línia  convencional i de les estacions. Un  tren que necessita  una empenta suplementària  de les  institucions del nord  i el sud  del Pirineus per tal d’aconseguir una millora del turisme  i l’economia de proximitat .                      

6/. Per tal de  rebaixar el preu,  excessivament  car, del bitllet del tren  convencional. i la  seva  competitivitat,  caldria  posar  en marxar  al  sud, a Catalunya/Principat,  el  “tren a un euro”  com tenen  a la regió  d’Occitània. El bitllet del  tren  convencional  a  la    Catalunya  Sud  ha  de baixar de   preu  i ser més  competitiu  que la  carretera. Amb el “tren a un Euro” això  seria possible.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut