Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

El tren de l’Eurodistricte i les interconnexions vitals

|

- Publicitat -

Les mobilitzacions –socials  i/o territorials- ben planificades  sempre tenen èxit. En aquest sentit es veu que el tren de nit de París/ Cervera(Portbou es podria recuperar. Seria  una mena de “regal de Nadal” del govern  francès  i la SNCF (la companyia estatal ferroviària  francesa)  als usuaris del tren convencional i, per  extensió, a la Catalunya Nord. D’aquesta manera, segons fonts  ben informades de diversos mitjans de Catalunya Nord i d’associacions d’usuaris del tren convencional a l’Estat francès, a  causa de les fortes mobilitzacions  socials, dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori, el govern de Paris  vol replantejar-se  suprimir  el tren Paris-Cervera-Portbou. En aquest cas,  les  fortes  mobilitzacions  unitàries  haurien  donat  el  seus  fruits. Això seria, representaria  un magnífic  exemple del que hem de fer, els sindicats, els  mortificats usuaris del tren convencional  i  el teixit  associatiu, així  com els nostres representants  polítics, a  la Catalunya/Principat.

Després de la  forta  pressió de la jornada  de mobilitzacions transfrontereres, del  passat  10 de desembre, a Perpinyà, Portbou i Cervera de la Marenda,  i  d’una reivindicació molt  ben articulada  des de la  Regió  d’Occitània, segons  font  ben informades,  fa  la sensació  que  el govern francès  i  la SNCF, pretenen fer  marxa  enrere en relació amb   la supressió  del tren nocturn Paris/Cervera/Portbou. Ara seria  un  bon moment  per iniciar a tot  Catalunya -principalment a les  comarques  gironines  ben coordinada amb  la Catalunya Nord- una forta  campanya  cívica de cartes  i articles  a la  premsa  en paper  i a les  xarxes socials a  favor  del tren convencional i, molt  especialment,  d’una millora  real, -amb autèntica  voluntat política- a  favor de les interconnexions ferroviàries vitals  entre  Portbou i Cervera de la Marenda.  Ara seria  el  moment  més oportú per  endegar  una campanya massiva, de reivindicació social  i territorial,  per tal de  donar  un  toc d’atenció especial  a  Renfe, Adif, el Ministeri de Fomento i  la Conselleria  de Territori i Sostenibilitat  del  govern catala, perquè es posicionin a favor, i blindin,  el tren  convencional  transfronterer de l’eurodistricte   i, sobretot, s’executi  una millora radical de les interconnexions ferroviàries Portbou-Cervera  de la Marenda; encallades des de  fa  massa temps. 

Publicitat

En síntesi, ara  és  el  moment  més oportú de mobilitzar els sindicats, la patronal, tots els parlamentaris gironins,  els alcaldes i  representants  municipals, la Diputació de  Girona, els  consells  comarcals,el teixit  social i comercial i totes les associacions a favor del ferrocarril convencional, per tal de fer possible una gran campanya  a favor  de la revitalització de la línia del tren  convencional del sentit comú,  ben coordinada amb les  reivindicacions  que  es  fan  a la Catalunya  Nord  i la Regió d’Occitània. Ha arribat  l’hora  de  dignificar  de  debò el  tren convencional  Perpinyà/Cervera/Portbou/Figueres/Girona. El tren social, vital, bàsic i territorial  per excel•lència. El tren convencional que  ha permetre ajudar a donar un impuls  econòmic  i social  a tota una  munió pobles  i contrades que no acaben de  trobar una solució als seus  problemes  estructurals.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut