Josep Maria Loste


Dimecres, 28.12.2016. 22:48 h

Per unes interconnexions ferroviàries dignes entre Portbou i Cervera


Comparteix







Etiquetes




El tren de nit de París/ Cervera/Portbou es pot recuperar. Així  m’ho han fet  saber  diversos  mitjans  de la  Catalunya Nord. De moment, gràcies a les fortes mobilitzacions  socials  dels sindicats del Nord, dels usuaris i del territori el govern francès  vol replantejar-me  suprimir  el tren Paris-Cervera-Portbou. En aquest cas,  les  fortes  mobilitzacions  unitàries  haurien  donat  el  seus  fruits. Caldria  que  al Sud, a la Catalunya/Principat -especialment a les comarques gironines- es formi  un gran aplec reivindicatiu i  mobilitzador  a favor del  tren convencional i uns interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda dignes.

El govern francès  i  la SNCF  vol  aturar  la supressió  d aquest tren  nocturn  Paris/Cervera/Portbou . Ara el problema  és que aquest tren París  sembla que no arribaria fins a Portbou, es quedaria a Cervera i destrossaria,  encara més,les interconnexions vitals  entre  Portbou i Cervera de la Marenda. Ara, caldria  proposar  una alternativa clara , vàlida  i que no costa  diners. Què els dos primers  tren que arriben a  Portbou  al  matí , El MD  de les  6:15 (que va sense  viatgers i surt de  Portbou cap a Barcelona a les 6:23)  i el  regional  que  arriba a les  7:26 arribessin  fins  a  Cervera, i que els dos  primers trens de la SNCF que arriben a Cervera, allarguessin el  seu tram fins a  Portbou. Amb aquesta  senzilla  operació seria possible  que una persona de  la Catalunya  Nord  pogués anar a  treballar o a  estudiar  a Figueres o a Girona i una persona  del Gironès o l’Alt Empordà pogués  fer una normal  activitat  diària amb transport públic  fins a Perpinyè o més  al nord.  Per aquesta raó   cal endegar  una campanya massiva de cartes i articles  a la  premsa en paper,  i  d’escrits a les xarxes socials  en català  castellà i francès  a favor del tren  convencional  transfronterer   i, sobretot, a favor  d'una millora radical de les interconnexions ferroviàries Portbou-Cervera  de la Marenda.

En síntesi, Ara  és  el  moments  més oportú de mobilitzar els sindicats, la patronal els parlamentaris gironins,  els alcaldes i  representants  municipals, la Diputació de  Girona, els  consells  comarcals,el teixit  social i comercial i totes les associacions a favor del ferrocarril convencional, per tal de fer possible una gran campanya a la premsa de paper  i a les xarxes socials a favor  de la línia del tren  convencional del sentit comú. Del  tren convencional  Perpinyà/Cervera/Portbou/Figueres/Girona.  El tren social, vital bàsic i territorial  per excel•lència.

lectures 2052 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.