Josep Maria Loste


Diumenge, 2.4.2017. 21:15 h

El tren convencional i l’economia social de proximitat


Comparteix







Etiquetes


Si la part nord-oriental de L’Alt Empordà, així  com la part  costanera  del Roselló, vol revitalitzar  l’economia  de proximitat  necessita, urgentment, una millora notable del ferrocarril convencional i, sobretot, que funcionin correctament les interconnexions ferroviàries Portbou-Cervera de la Marenda.

Portbou, Colera, Llançà, Vilajuiga, Figueres i d’altres municipis de  la comarca propers  a  aquests  nuclis  ferroviaris necessiten que millori el nostre tren social, per  tal que  la  gent del territori  estigui  molt millor  comunicada – amb una mobilitat sostenible  i social  que ara no acaba  d’existir- i, alhora, que ens poguem  aprofitar  d’un millor turisme  i d’uns clients amb un cert, poder adquisitiu : els catalans del Nord,  els occitans, els francesos  (i també  germànics, anglosaxons i d’altres  europeus  residents a Catalunya Nord). Això només serà possible si funcionen correctament les interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda. Cal  que tornin a arribar fins Portbou -a primera hora del matí- els trens nocturs  de la SNCF procedents  de París  i de Estrasburg/Luxemburg, i  que es crei  un tren lleuger -de proximitat i mitja distància- entre Narbona i Girona amb connexions amb Barcelona.  Aquests  serien els tres punts  bàsics  per tal  de poder  iniciar  la  revitalització  i  la  regeneració   del  comerç  i l’economia  bàsica de proximitat  de  la contrada de  Mar d’Amunt, i  de bona part de l’Alt Empordà. Al mateix  temps això també  implicaria   unes millors  relacions  d’intercanvis  económics isocials –una autèntica simbiosi- amb la  zona  del Roselló/Catalunya  Nord  i  del  litoral   d’Occitània .

Ha  arribat  l’hora  de  posar-nos a  treballar, adequadament, sempre ben coordinats  amb  els  nostres veïns del  Nord, tant amb els Ajuntaments i d’altres institucions  de la la societat  civil, sindicats, així com amb les associacions d’usuaris del tren convencional  de Catalunya  Nord  i  Occitània.  Per tirar  endavant  aquest  gran projecte cívic  i  social   ens  cal, és indispensable,  planificar-ho  molt bé  i portar-ho a terme, en grans  dosis de  voluntat política, en el marc  de  l’eurodistricte i  l’euroregió.

lectures 1901 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.