Edició 2091

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de abril del 2024
Edició 2091

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de abril del 2024

El tren convencional i l’economia social de proximitat

|

- Publicitat -

Si la part nord-oriental de L’Alt Empordà, així  com la part  costanera  del Roselló, vol revitalitzar  l’economia  de proximitat  necessita, urgentment, una millora notable del ferrocarril convencional i, sobretot, que funcionin correctament les interconnexions ferroviàries Portbou-Cervera de la Marenda.

Portbou, Colera, Llançà, Vilajuiga, Figueres i d’altres municipis de  la comarca propers  a  aquests  nuclis  ferroviaris necessiten que millori el nostre tren social, per  tal que  la  gent del territori  estigui  molt millor  comunicada – amb una mobilitat sostenible  i social  que ara no acaba  d’existir- i, alhora, que ens poguem  aprofitar  d’un millor turisme  i d’uns clients amb un cert, poder adquisitiu : els catalans del Nord,  els occitans, els francesos  (i també  germànics, anglosaxons i d’altres  europeus  residents a Catalunya Nord). Això només serà possible si funcionen correctament les interconnexions Portbou/Cervera de la Marenda. Cal  que tornin a arribar fins Portbou -a primera hora del matí- els trens nocturs  de la SNCF procedents  de París  i de Estrasburg/Luxemburg, i  que es crei  un tren lleuger -de proximitat i mitja distància- entre Narbona i Girona amb connexions amb Barcelona.  Aquests  serien els tres punts  bàsics  per tal  de poder  iniciar  la  revitalització  i  la  regeneració   del  comerç  i l’economia  bàsica de proximitat  de  la contrada de  Mar d’Amunt, i  de bona part de l’Alt Empordà. Al mateix  temps això també  implicaria   unes millors  relacions  d’intercanvis  económics isocials –una autèntica simbiosi- amb la  zona  del Roselló/Catalunya  Nord  i  del  litoral   d’Occitània .

Publicitat

Ha  arribat  l’hora  de  posar-nos a  treballar, adequadament, sempre ben coordinats  amb  els  nostres veïns del  Nord, tant amb els Ajuntaments i d’altres institucions  de la la societat  civil, sindicats, així com amb les associacions d’usuaris del tren convencional  de Catalunya  Nord  i  Occitània.  Per tirar  endavant  aquest  gran projecte cívic  i  social   ens  cal, és indispensable,  planificar-ho  molt bé  i portar-ho a terme, en grans  dosis de  voluntat política, en el marc  de  l’eurodistricte i  l’euroregió.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut