Josep Maria Loste


Divendres, 7.4.2017. 22:20 h

La discriminació social del tren convencional

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix







Etiquetes



Ara  i aquí, a Catalunya el  `preu, massa elevat, del bitllet  del  tren convencional  comença  a  ser  un problema  social  greu.. Actualment  a Catalunya el preu del  transpotrt  públic  ferroviari  convencional és  massa  car,  en relació  amb una situació  -social  i  laboral-  d’atur i precarietat laboral, en què, la gran majoria de  salaris-  tant en el sectro públic com en el privat-  perden poder adquisitiu.

A  casa  nostra cal  començar a plantejar -des  dels partits  polítics, les institucions  i la societat  civil-  el problema del  cost  tan elevat del  bitllet del tren convencional. Ens necessari que, des de les institucions, es  faci més promoció  i publicitat  dels  diferents  abonaments existents en el trensport public ferroviari  convencional. És a dir, cal  més  promoció  del Bono10, l’abonament  mensual  i  l’abonament trimestral.  A més,  caldria  aturar en  sec la discriminació   que  representa, en relació  amb el TAV. Els tickets/bitlllets  d’anada  i tornada,en alta velocitat, tenen un descompte del 25%, per conmtra en el tren convencuional aquest descompte  és zero.

És  molt important tenir  present que actualment el  bitllet del tren senzil -el  bitllet de  menys  cost per  la distància  mínima-   és de 2 euros. És a dir, per exemple entre Vilajuïga i Figueres, el bitllet -només per anar.  costa dos euros ( és terriblement   car), quan a  altra banda, a la Catalunya Nord,   el  bitllet mínim més barat és  d’un 1.20 euros. Es dona la paradoxa que si  agafés un bitllet de tren a Portbou per  anar a  Cervera -una distància   de 1’5 quilomestres- et costa  2  euros; però  si, per contra, agafes el mateix  bitllet, per  el mateix trajecte en sentit invers (Cervera-Portbou) et costa 1,20 euros. Això és una aberració com una casa  de  pagès. També  s’hauria de  començar a parlar  i  tractar  (a mig termini ) tot enmirallant-nos amb els nostres  veïns del  nord-  del TREN A 1 EURO  per internet. A la Regió  d’Occitània  , en moltes  línies , ja fa  usn quants  anys  que  exiteix  aquest  sistema  de promoció efectiva del  transport públic  a través del tren convencional. Des de Cervera, és possible, per exemple,  agafar  un bitllet per  internet fins a Montpeller –una distància semblant  de la que hi ha entre Portbou  i  Barcelona  a la línia R-11- per  només  un euro. Cal començar a plantejar  aaquets  sistema per tal de lluitar, de debò  contra la contaminació  i a favor de la mobilitat  sostenible  i social, lògicament, perquè  això  es pugui aplicar ens cal molta  voluntat  política.

lectures 1857 lectures comentaris 2 comentaris

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
8 d'abril de 2017, 14.36 h

Es parla molt del Corredor Central que suposa perforar 40 km. de Pirineus. I ja s'ha dit i és conegut que a l'altra banda els TAV espanyols no trobaran vies per on circular ja que el govern francès veient quan car resulta el manteniment de les vies dels trens d'alta velocitat ha preferit invertir en millorar les línies de trens convencionals. Molt intel·ligent la seva decisió. Això mateix hauria d'haver fet el govern espanyol. Però ja coneixem moltes de les seves decisions irracionals.


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 0

item
#1
8 d'abril de 2017, 14.35 h

Es parla molt del Corredor Central que suposa perforar 40 km. de Pirineus. I ja s'ha dit i és conegut que a l'altra banda els TAV espanyols no trobaran vies per on circular ja que el govern francès veient quan car resulta el manteniment de les vies dels trens d'alta velocitat ha preferit invertir en millorar les línies de trens convencionals. Molt intel·ligent la seva decisió. Això mateix hauria d'haver fet el govern espanyol. Però ja coneixem moltes de les seves decisions irracionals.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0

5 !10 !20 !tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.