Josep Maria Loste


Diumenge, 7.5.2017. 18:13 h

Els 10 punts fonamentals per millorar el tren de l’Empordà de la R11 i la RG1


Comparteix







Etiquetes


És  ben conegut  per l'opinió públic  i  els  diferents  usuaris  que el tren convencional,   el  tren de  l’Empordà  i, en general  el  tram  gironí  de la R11  i  RG1  entre Massanet  de  la Selva  i  Cervera  de la  Marenda  -molt  especialment  els ector  entre  Figueres  i  Cervera de la  Marenda- necessita   una  millora, una modernització  i  una posada a punt, per  tal  de  treure'n  més rendiment  i  donar  un servei  més digne per  a tot  el conjunt del  territori. Aquesta millora  passaria  per  aquests  següents 10  punts fonamentals .

1/. Manteniment de la  via i reforç de la infraestructura en general: revisar  i arranjar  els punts  negres de la xarxa  de la  línia  R11,  sobretot  entre Portbou i  Maçanet  Maçanes, ( amb  especial  incidència  en  el punt  negre del pont de  Colera).

2/.Calen millores  urgents a  l’estació  de  Portbou. Elevació  de  les  andanes i millorar els accessos.

3/. Interconnexions ferroviàries  entre  Portbou  i Cervera  de la  Marenda. Més trens de la  SNCF han/haurien  d’arribar a  Portbou i  més  trens  de la RENFE han/haurien  d’arribar a Cervera de la Marenda. Que es permeti els retorns  dels trens  amb viatgers. Cal abolir  la  normativa “estúpida”  de  1864 (del segle XIX)  que  impedeix  que els retorns  dels  trens  puguin aceptar  viatgers.

4/.Més intermodalitat  i coordinació entre  el  tren convencional  i el bus. Entre Llançà  i el Port de la Selva, a Vilajuïga amb la  badia  de  Roses i a Figueres amb Roses  i Olot.

5/. Què en el trens entre Figueres i Cervera de la Marenda, el trens  M.D. (mitja  distància) també  s’aturin  a  les  estacions  de Vilajuïga  i Colera.

6/.Cal activar un bus alternatiu entre Portbou  i  Cervera  i viceversa  en  cas de  conflictes  socials  i/o problemes  tècnics .Què  mai es trenqui  la  interconnexió  entre  Portbou  i Cervera  de la Marenda.

7/. Coordinació  amb els  horaris entre RENFE  i la SNCF   i  la conselleria de Territori  i Sostenibilitat  del govern català  i  la Regió  d’Occitània.

8/. Més freqüència  de trens.

9/. Actualment el bitllet del tren convencinal  és  massa  car. .Cal  incentivar, més  i millor, els diferents  abonaments (Bono 10, mensual  i trimestral) i que els bitllets  d’ananda  i tornada  tornia  gaudir  d’una reducció  entre el 10%  i el 25%). Començar a estudir  a mig  termini el  sistema  del “tren  a 1 euro” per  internet , tal com existeix  a la Catalunya Nord  i , en general a la  regió d’Occitània.

10/ Molta  més  voluntat  política  favor  del tren  convencional, i d’unes línies, la R11 i el tram gironí de la RG1, molt  estratègiques  i transfrontereres, ja que  en   l’actualitat  es troben  força  abandonades.

En síntesi, aquests  serien  els  10 punts  mínims, ja que  se’n podrien  afegir   alguns més i amopliar-ne  d’altres. Així, per  exemple, el punt  4  es podria  ampliar  en el sentit  que  hauria de  ser  possible  -amb una relativa  poca  inversió-   que l’estació  de  Vilajuïga  esdevingués  un “hub de la mobilitat  sostenible” dels  municipis de la Badia de  Roses, és a  dir  de Garriguella, Perelada, Vilajüiga , Pau, Palau Saverdera , Pedret  i Marçà, Roses i Castelló  d’Empúries. De la mateixa  manera,  sobre  el punt 10, els  trens de la línia RG1 que arriben fins a Portbou, també  haurien d’arribar  fins  a Cervera  de la Marenda.  Lògicament  tot  això passa -necessàriament- per més  voluntat  política envers  el  ferrocarril  convencional de  proximitat i  -molt important- acceptar entendre  clarament  que   la línia  R11 i  el  tram gironí  de la línia RG1 són  dues  infraestructures extremadament  importants i  estratègiques  per  a la mobilitat  sostenible, el turisme  i l’economia  -en general- de  les  comarques  gironines i, per extensió,  per  a tot Catalunya  en el seu conjunt.

lectures 7916 lectures comentaris Un comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
david fletxa barcelona
15 de maig de 2017, 05.13 h

11) que cap tren de la R1 acabi o comenci a Maçanet, sinó a Girona, havent'hi un RG1 cada hora (i un a Figueres i Portbou cada 2 hores).

12) trobar una solucio pels R1 i RG1 de llarg recorregut, que entre Mataró i Barcelona puguin ser semidirectes.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0

5 !10 !20 !tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.