Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

NOTA DE PREMSA DE DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDÀ

|

- Publicitat -

Per  un  manteniment  efectiu  de  la  línia  R11  i  el  tram gironí  de la RG1,  per   una millora general  de la  qualitat   del servei  a l’usuari  i  d’una modernització  del  material  mòbil

Des  de la Plataforma Defensem  el Tren de l’Emporda ens  hem de  felicitar-nos per  la nota  informativa de l’Ajuntament  de  Colera sobre el projecte  de manteniment i  reforç  del pont  del tren de Colera. Des  de la nostra plataforma considerem  que és positiu que en el pont de colera s’iniciï, a finals de  maig, una obra en 4 fases d’una durada  aproximada de 6 mesos, i que  disposa  d’un pressupost d’uns 2 milions d’euros. De fet, el que diu el comunicat de l’Ajuntament  de Colera coincideix    amb el  punt  primer –dels 10 punts  fonamentals per millorar el tren de l’Empordà a la  R11 i al tram gironí de la RG1-.  En aquest  punt de la nostra  passada  nota de premsa es feia esment del següent . “Manteniment de  la  via  i reforç de la infraestructura en general ; revisar i arranjar els punts  negres de la xarxa  de la R11, sobrertot, entre Massanet/Massanes  i Portbou/Cervera de la Marenda, amb especial incidència en el –punt negre- del Pont de Colera” . Des de la Plataforma Defensem  el Tren de l’Empordà  pensem  que ara  caldrà  portar  a terme  un seguiment d’aquestes obres i que es compleixin els  terminis  d’execució d el’obra.  Cal  remarcar  que  la manca de manteniment a la infraestructura  ferroviària convencional és un mal  endèmic  de la xarxa del tren  convencional  d’arreu  de  Catalunya. A més, tots  sabem  perfectament que –massa vegades- les promeses de millora de les infraestructures  depenents  de l’Estat  “se les  ha endut el  vent” i no s’han complert de cap de  les  maneres. De  tota  manera, considerem que l’Ajuntament  de  Colera ha fet  bé “ d’agafar  el  rave  per  les  fulles”  i entrevistar-se  directament  amb el responsable  directe  d’aquest  manteniment, que no es  altre  que  ADIF.

Publicitat

Al mateix  temps que valorem bé   l’actuació de manteniment  que  es  farà  a Colera  cal seguir  insistint  en el  compliment dels   10  punts  fonamentals , amb especial  insidència  en la millora  de  les  interconnexions Portbou-Cervera de la Marenda ( les quals aportarien, amb tota  seguretat  més  usuaris  i  viatgers  a la línia i, en conseqüència  més  beneficis  per  a la companyia), així  com la  coordinació d’horaris entre RENFE/SNCF i, també entre   la Conselleria  de sostenibilitat i transports  de Catalunya i el seu  homònim  de la Regió d’Occitània. Tampoc cal  no  oblidar-se de la  millora de les estacions (principalment  l’estació de  Portbou, en què  encara hi ha pendent l’elevació de les  andanes  i  dignificar els  accessos), una política més efectiva  en  la intermodalitat   entre  el tren convencional  i  l’autobús ( i  que els  trens M.D. també  tinguin una aturada  comercial  a Vilajuïga  i Colera)  i  començar a plantejar  solucions, de debò,  a un aspecte  essencial  de la competitivitat i servei que  ha de  donar el tren  convencional: un preu massa elevat del  bitllet  i la poca  promoció  dels  diferents  abonaments .

Per finalitzar, també  voldríem  fer  esment   de les queixes  de diversos  usuaris  en relació  amb el  material  mòbil  -massa  envellit-  que   proveeix  la  línia  R11. A vegades  això  és  causa  de retards  innecesaris  que  fan perdre  credibilitat  i compatitivitat  al  ferrocarril  convencional;  així  com  una   millora  de la política  informativa  per  tal de mantenir , al mínut, informats  els usuaris  en cas  d’incidències  i retards. No  hi  ha  dubte  que  la qualitat  del servei passa, necessàriament, per  la regularitat, la  puntualitat  de  les  circulacions   i  la  seguretat   en  els  trens,  en  una doble  vessant  1/. Per  mantenir  informats  els  usuaris  . 2/  Per   fer  front  a   actituds  invíciques  en casos puntuals  de problemes  en els trens. 

Alt  Empordà,  25  de  maig  de  2017

Publicitat

Opinió

Minut a Minut