Josep Maria Loste


Dimarts, 4.7.2017. 21:34 h

El tren social transfronterer i l’eurodistricte


Comparteix







Etiquetes
Amb aquesta article voldria dirigir-me al conjunt de la població de Catalunya i –molt especialment- a la gent de l’Alt Empordà perquè el proper 8 de juliol de 2017  a 2/4 d’onze del matí es concentrin a l’andana francesa de l’estació de Portbou per tal de  celebrar  la  recuperació  del  tren de nit París-Portbou i, alhora, per  donar suport a l’acte reivindicatiu/concentració a favor d’una millora integral del tren convencional, social i transfronterer de l’eurodistricte i l’euroregió.

Aquesta  jornada  reivindicativa  del proper  8 d ejuliol  a l’estació  de  Portbou, de fet, és el reconeixement a  la  feina  dura  i de qualitat  de l’Associació d’Usuaris  de Tren de Perpinya-Cervera-Portbou -i d’altres  grups   de la societat  civil a favor del tren convencional- en haver recuperat  un tren –El tren de nit París-Portbou- que havia estat  suprimit el pasat desembre.De  tota  manera, aquesta  jornada cívica  a favor  d’una mobilitat  sostenible  a l’eurodistricte i l’euroregió ha d’implicar  una gran mobilització, en  forma de concentració per  tal de reivindicar -juntament  amb els  companys  del Nord-  unes  millores fonamentals  de les línies R-11  i RG1. El 8 de  juliol  a  Portbou hem d’exigir  un autèntic  tren de l’eurodistricte del dia  a dia, complementari  del TAV, que esdevingui l’espina  dorsal dels desplaçaments de viatgers  a escala  de l’euroregió.  Per altra banda, en aquest lluita  cívica per  consolidar  un tren convencional transfronterer   -social i digne- ens  hauríem d’emmirallar  en el model  bàsic  de tren transfronterer de proximitat entre Hendaya  i Donostia. Cal tenir  molt  present que el “producte”  Eusko tren  (dintre de l’eurodistricte basc) ofereix  un servei entre Hendaya – Donsotia  en 35 minuts els 7  dies de la setmana, amb una tarifa de 4’9 eruos  (anada i tornada) . Per què  no es  podria  articular, un tren  semblant  entre Perpinyà-Cervera-Portbou.-Figueres (en parardes  a totes les estacions) ? De  fet, això ens demostra que  a  Catalunya  i -molt  especialment a la Regió de Girona-  el  binomi  tren convencional/ mobilitat  sostenible i el concepte  polític d’euodistricte (no només en l’àmbit ferroviari) encara  està molt verd, molt  desaprofitat  i menysvalorat. Ens  manca  molt de rodatge i ingents quantitats  de voluntat política. Per  aquesta  raó  es  fa   molt necessari  que  el màxim  nombre de  gent ens apleguem a  l’estació  de  Portbou  el  proper  10  de juliol  a  les  10:30 de matí per  tal de  reivindicar una qüestió –social  i territorial-  que ens ha de permetre avançar cap a un model econòmic i vital molt  més just, eficient i modernitzador.

lectures 1377 lectures comentaris Cap comentari

publicitat

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

ELS MÉS fletxa


ARXIU fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.