Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Comunicat conjunt transfronterer

|

- Publicitat -

Comunicat conjunt  de  Defensem  el  Tren  de l’Empordà, i dels Usuaris del tren Perpinyà-Portbou (UTPP), amb  el suport  de   la  PTP (Associació per  a la Promoció  del Públic.

Un tren convencional, transfronterer  és  una necessitat  social i territorial que no pot esperar més

Publicitat

El 24 de gener de 2018, el CESER (Consell econòmic, Social i del medio  ambient  de la Regió  d’Occitània) va donar a conèixer el seu dictamen sobre el projecte d'acord entre la regió occitana i SNCF Mobilitat determinació dels elements estructurals d'un futur acord d'operació TER . Les associacions d'usuaris de trens de Perpinyà-Portbou (UTPP), PTP (Promoció del Transport Públic, Barcelona) i Defensem el tren associació Empordà (Figueres-Portbou-Cervera) volen posar de manifest la nostra satisfacció perquè  aquest  dictàmen (Regió D’Occitània-SNCF) pugui   significar  donar  resposta a  diverses reclamacions, històriques   en ambdós costats de la frontera (Cervera de la Marenda-Portbou) és a dir, una millora  de les  interconnexions  ferroviàries, per tal que la qual cosa  pugui implicar   un augment de la freqüència i amplitud de la programació dels trens  transfronteres. .
La CESER també assenyala la conveniència, d’articular  un acord  en el trajecte/línia a “Perpinyà-Cerberus-Portbou-Figueres-Gironaª per tal que   tots els trens de la SNCF   tinguin  com estació  de termini, finalització  de la lína,  Portbou; així  com   els trens de les línies  R11 i RG1 de RENFE-Rodalies, tinguin com  a  finalització de la  lía Cervera de la Marenda En  aquesta  línia  el  sindicat  fran cès, CFDT ha dit per la seva part que compartia el desig de “veure  que  s’estengui el trànsit transfronterer amb la banda de  Catalunya-Principat  Portbou (línies  R11  i RG1)  i de  Puigcerdà terminal (R3) Afegint a més “que les infraestructures ja existeixen i que, per tant, podrien ser explotades comercialment  amb  normalitat .
Voldríem recordar  que en l'actualitat, només   existeixen 5 trens diaris entre Perpinyà i Portbou (el primer que que  arriba  a Portbou ésa les 11:45), mentre que el CESER defensat en la seva opinió que cal posar en marxa un  servei regional prou atractiu amb una oferta mínima de 6 viatges per dia, incloent almenys dos viatges d’anada  i tornada , d’horaris de matí i de vespre.
Aquestes afirmacions ens porten a creure que l'acord TER (la  futura  convenció/acord ferroviària  entre  la  SNCF i la Regió  d’Occitània – els Estats  Generals del tren convencional  a la regió Occitània-  que tindran  lloc  i  se signaran l'abril de 2018, es proposarà un desenvolupament enllaços, les  interconnexions, ferroviaries transfronterers entre els Pirineus Orientals i Catalunya (espacialment en  l’àmbit  de  l’Eurodistricte  entre Perpinyà-Portbou-cervera-Figueres-Girona). Cal tenir  molt  present, que  malgrat gaudir  d’un  gran potencial  -aquesta  línia transfronterera  del tren convencional  entre Perpinyà  i  Girona  per la costa- està molt  desaprofitada i , a voltes discriminada i   bandejada  per  les diferents  administracions que hi son implicades  . en aquest cas caldria  enmirallar-se en l’Euskotren  trans fronterer  een el País  Basc.
Caldria recordar  que avui en dia, un usuari  que surt de Perpinyà i que volgués visitar  Girona amb el  tren convencional transfronterer només podria   fer  una estada a Girona de 3 hores i  10 minuts . Per  altra  banda, les estacions centrals de  Figueres  i  de Girona es convertiria en una xarxa intermodal  important  d’entrada a  Catalunya  i  l’Estat  espanyol, mentre que Perpinyà, al mateix temps, podria onvertir-se en un important porta d'entrada a la xarxa intermodal  de l’Estat francès  i  Europa. Al mateix temps, es podrien millorar les interconnexions amb autobusos amb destinacions a diversos  punts de les  comarques  gironines.

En  síntesi, les  associacions : Usuaris del  tren  Perpinyà-Portbou (UTPP), Defensem el Tren de l'Empordà i PTP voldríem  fer una crida  cívica  a millorar  la  col•laboració entre  la SNCF i la Regió Occitània  i  RENFE/ADIF  i la Generalitat,  i  la col•laboració  dels  diferents  Ajuntaments  (per  on travessa  la línia, especialment  Perpinyà,  Elne, Argelers, Cotlliure, Portvendres, Banyuls, Cervera, Portbou, Colera, Llançà, Vilajuïga , Figueres, Flaçà  i Girona,  així  com  la Diputació  de Girona,  el Consell General dels  Pirineus  Orientals,  Els Consells  Comarcals  de l’Alt Empordà, El  Baix Empordà, el Gironès  i la  Selva,  per  tal de  fer  realitat  unes  més  racionals interconnexions  ferroviàries Portbou-Cervera de la Marenda en vista  a millorar l’equilibri territorial i  les comunicacions  ferroviàries  de l’Eurodistricte  -entre la Catalunya  Nord i les comarques gironiners-   per  tal  d’arribar a un compromís polític  dintre de l’Eurodstricte  per  articular  per  vertebrar, ,al més aviat possible,  un tren  social , lleuger,convencional transfronterer  entre Perpinya-Cervera-Portbou-Figueres-Girona, el qual ontribuïria a millorar els diferents sectors  econòmics  entre  un costat i l’altre del territori  transfronterer.

Alt  Empordà,   7   de febrer  de  2018

Defemsem  el  Tren de l’Empordà
Usuaris del tren Perpinyà-Portbou (UTPP)

Publicitat

Opinió

Minut a Minut