Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

L’estació de la badia de Roses i la voluntat política

|

- Publicitat -

L’Estació del  tren convencional de Vilajuïga podria ser, perfectament,  l’estació de  la  Badia de Roses i de tots els pobles del seu entorn. Lògicament, caldria endreçar i  modernitzar aquesta estació i el tram de  la línia convencional de Figueres a Portbou/Cervera, que  a Vilajuïga s’aturessin els  trens de mitja distància, i posar un servei de microbús llançadora fins les població de Roses/Castelló  d’Empúries, d’altres pobles de la rodalia.

De fet, aquesta  alternativa podria ser molt  profitosa per a l’activitat  turística de la zona. L’Estació de Vilajuïga podria, hauria de ser l’estació de la  badia Roses : és de sentit  comú. Ara bé, perquè això fos una realitat caldria, d’entrada, voluntat política; renovar, en el sentit de modernitzar, la línia convencional entre Figueres i Cervera de la Marenda. Això implica millorar la infraestructura (sobretot la catenària) i construir el tercer rail d’ample internacional de Vilamalla a Cervera. Per altra banda, això no costaria massa diners; a més, tindria una rendibilitat- social, territorial, turística i econòmica – infinitament  superior que d’altres trams de ferrocarrils faraònics, que gairebé  mai acabarem  de pagar.

Publicitat

En síntesi, Vilajuïga és, ha de ser de totes totes, l’estació  de  la badia de Roses . Això implicaria  una millora considerable per a  mobilitat  social i l’economia turística i  de serveis;  no només  per a Roses, sinó pel conjunt de Alt Empordà, les comarques gironines  i tot Catalunya .Voler és poder; però en aquest cas  ens  calen grans dosis  de voluntat política.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut