Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Els trens i el territori són importants

|

- Publicitat -

El traspàs dels trens de rodalies no pot ser, no pot significar un traspàs més; és a dir, quelcom que l’Estat espanyol és vol treure de sobre a corre-cuita a preu de saldo . Aquest cop, no podem permetre un altre traspàs descafeïnat . Tots ens hi juguem el futur, ja que aquesta és una qüestió social, de dignitat nacional, al 100% . Per altra banda, cal apostar clarament pel tren i el transport públic.

Els rodalies, però també els regionals, s’han de convertir en uns autèntics trens socials, i de proximitat, que vertebrin el territori català . Crec que és molt interessant el que diu CCOO sobre això . De fet és el que estem defensant des de fa temps la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà i l’Associació/Platataforma d’Usuaris de Renfe Portbou-Barcelona. .És una raó més per mantenir l’Estació al centre de Figueres i d’apostar més pel tren i el transport públic, i deixar de fer la gara-gara al omnipotent i excloent vehicle privat . El tren regional, els actuals regionals RENFE , s’han de convertir en un autèntic tren social i de proximitat que vertebri el territori amb justícia social i equilibri territorial.

Publicitat

Un argument cabdal, que a vegades no es comenta massa, és que sense un bon transport púbic de trens regionals en tot el corredor Blanes -Girona – Figueres- Portbou , lògicament , transpassats a la Generalitat, s’incrementaran els problemes d’exclusió social i l’atur no baixarà . Sense cap mena de dubtes, cal reclamar un traspàs digne per tal de millorar els trens de rodalies i regionals . I a més, desprès, tractar les interconnexions ferroviàries internacionals del tren convencional Portbou-Cervera de la Marenda , per tal de poder anar a treballar, amb bones condicions. tant a Figueres, Girona o Barcelona com també a Perpinyà .
 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut