Sembla que les cendres del volcà islandès podrien fer la guitza al turisme estival amb destinació a Catalunya. D’aquesta manera, els aeroports del Prat, Girona, Reus i Lleida-Alguaire es podrien veure afectats, amb més o menys intensitat, pel que fa a l’arribada de turistes.
Davant d’aquesta “imprevista imprevisió” considero que seria pertinent articular un pla alternatiu d’arribada de turistes( un sector clau per a l’economia catalana) en aquest estiu del 2010. Al meu entendre, la millor opció (realista i viable) per tal d’intentar no perdre un turisme, més necessari que mai, seria el tren convencional ( complementat i coordinat amb l’autocar). Aquesta alternativa ferroviària hauria d’implicar que caldria donar un toc d’atenció a RENFE/ADIF i la Conselleria PTOP de la Generalitat, per tal que es coordini amb la SNCF ( ferrocarrils de l’Estat francès ) i el Consell Regional del Languedoc –Rosselló (la seva branca de transport), a més de les quatre Diputacions catalanes,amb la finalitat que les interconnexions ferroviàries internacionals Portbou/Cervera s’agilitzin i, si més no en els propers mesos, deixin de ser absolutament tercermundistes. Ara també seria el moment de millorar de debò i dignificar el conjunt de la línia ferroviària convencional Barcelona/Girona/Figueres/Portbou/Cervera. Una infraestructura estratègica (complementària del TGV) i bàsica, essencial per a l’equilibri territorial i l’activitat econòmica de tot Catalunya.