Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El tren, el turisme i la cendra

|

- Publicitat -

Sembla que les cendres del volcà islandès podrien fer la guitza al turisme estival amb destinació a Catalunya. D’aquesta manera, els aeroports del Prat, Girona, Reus i Lleida-Alguaire es podrien veure afectats, amb més o menys intensitat, pel que fa a l’arribada de turistes.

Davant d’aquesta “imprevista imprevisió” considero que seria pertinent articular un pla alternatiu d’arribada de turistes( un sector clau per a l’economia catalana) en aquest estiu del 2010. Al meu entendre, la millor opció (realista i viable) per tal d’intentar no perdre un turisme, més necessari que mai, seria el tren convencional ( complementat i coordinat amb l’autocar). Aquesta alternativa ferroviària hauria d’implicar que caldria donar un toc d’atenció a RENFE/ADIF i la Conselleria PTOP de la Generalitat, per tal que es coordini amb la SNCF ( ferrocarrils de l’Estat francès ) i el Consell Regional del Languedoc –Rosselló (la seva branca de transport), a més de les quatre Diputacions catalanes,amb la finalitat que les interconnexions ferroviàries internacionals Portbou/Cervera s’agilitzin i, si més no en els propers mesos, deixin de ser absolutament tercermundistes. Ara també seria el moment de millorar de debò i dignificar el conjunt de la línia ferroviària convencional Barcelona/Girona/Figueres/Portbou/Cervera. Una infraestructura estratègica (complementària del TGV) i bàsica, essencial per a l’equilibri territorial i l’activitat econòmica de tot Catalunya.

Publicitat

Publicitat

Opinió

Minut a Minut