No pot ser que a Catalunya/Principat hàgim tingut uns augments tan bestials del preu del tren (entre un 8% i un 12%, i en alguns trams del 30% ) mentre que a Catalunya Nord s’estigui posant en marxa, aquest any 2012 es generalitzarà, l’alternativa justa, ecològica i de sentit comú, del tren a 1 euro . En tot això nomes hi trobo una explicació .Què els nostres governants no creuen en el transport púbic. A més, també fa la sensació que a Catalunya els lobbys a favor del vehicle privat són insaciables i pressionen, brutalment, el govern de la Generalitat. I això es una gran desgracia perquè, en aquests moments de greu crisi estructural, ens fa falta un bon transport públic, encapçalat pel tren convencional, que faci possible que els ciutadans , els treballadors puguin anar a treballar amb bones condicions , sense estrés, i a un preu raonable . Amb aquestes politiques que practica el nostre benvolgut govern català ens podem trobar que no es puguin cobrir certs llocs de feina : per manca transport públic i per ser massa car . Per tot això és vital el tren convencional
De fet, aquest govern és feble amb els poderosos i fort i prepotent amb els febles . No hi ha dubte que la política de la Conselleria de Sostenibilitat i Territori, en contra del tren convencional i a favor de la dictadura del cotxe privat, és molt poc sostenible i rabiosament contraria a l’equilibri territorial .
PD. Us demano, us prego que mireu aquests vídeo : és molt alliçonador .
http://www.tv3.cat/videos/3929831/Els-usuaris-del-tren-a-Girona-es-queixen-de-lencariment-dels-bitllets