Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

El tren convencional i la rendibilitat social

|

- Publicitat -

L’augment accelerat  del  preu dels carburants – la crisi  energètica que  estem  vivint  en aquests moments – afegit   els  tocs d’atenció que ens està donant la natura, a través  d’una climatologia molt alterada, i  els terrorífics accidents de  cotxe són raons de pes  per promoure, amb molta més voluntat política, una mobilitat sostenible de debò, que només es pot articular mitjançant una millora considerable del ferrocarril convencional .
Per tot això, ja  ha  arribat  el moment  que  els  nostres representants  polítics,empresarials i sindicals  es  comprometin seriosament  a garantir, que  sota  cap  concepte  es  reduirà, bandejarà  o en el pitjor  dels  casos , es  farà desaparèixer  el tram  de la línia del  tren convencional entre Figueres  i   la  frontera  de  Portbou- Cervera  de  la Marenda . És  més , per  rendibilitat  social , requilibri  territorial  i  dignitat  política , caldria   iniciar, al més  aviat  possible ,   una  important  modernització  i  ampliació  de   la línia del  tren convencional  Portbou-Barcelona , implicant-se  molt especialment  en el tram entre Portbou i  Figueres .

Sense  cap mena de  dubtes, una millora, amb més freqüència de trens   ( un cada  hora  com a mínim )  i una  dignificació de les  estacions del tram del ferrocarril convencional  de Portbou a  Figueres  i viceversa, seria la millor solució per descongestionar la perillosa carretera N-260 entre  Llançà  i Figueres .A més,  s’evitarien moltes víctimes .

Publicitat

Opinió

Minut a Minut