L’augment accelerat del preu dels carburants – la crisi energètica que estem vivint en aquests moments – afegit els tocs d’atenció que ens està donant la natura, a través d’una climatologia molt alterada, i els terrorífics accidents de cotxe són raons de pes per promoure, amb molta més voluntat política, una mobilitat sostenible de debò, que només es pot articular mitjançant una millora considerable del ferrocarril convencional .
Per tot això, ja ha arribat el moment que els nostres representants polítics,empresarials i sindicals es comprometin seriosament a garantir, que sota cap concepte es reduirà, bandejarà o en el pitjor dels casos , es farà desaparèixer el tram de la línia del tren convencional entre Figueres i la frontera de Portbou- Cervera de la Marenda . És més , per rendibilitat social , requilibri territorial i dignitat política , caldria iniciar, al més aviat possible , una important modernització i ampliació de la línia del tren convencional Portbou-Barcelona , implicant-se molt especialment en el tram entre Portbou i Figueres .
Sense cap mena de dubtes, una millora, amb més freqüència de trens ( un cada hora com a mínim ) i una dignificació de les estacions del tram del ferrocarril convencional de Portbou a Figueres i viceversa, seria la millor solució per descongestionar la perillosa carretera N-260 entre Llançà i Figueres .A més, s’evitarien moltes víctimes .