Sembla que gràcies a la forta pressió popular dels ciutadans de Bàscara (Alt Empordà) a partir del mes d’abril els camions pesants, que actualment circulen per la mortificadora N-II, hauran de passar, obligatòriament, per l’autopista. De fet, a casa nostre i, especialment, a les comarques gironines patim una mobilitat molt malgirbada. L'Alt Empordà és un coll d'ampolla terrible. Per començar, la majoria de mercaderies que actualment circulen per carretera – les de mitjana i llarga distància – haurien d'anar per ferrocarril o ferroutage (camions a sobre el tren); i pel que fa a la mobilitat de les persones, caldria millorar molt la línia del tren R-11 del tren convencional entre Barcelona-Portbou/Cervera i activar el tren de l'eurodistricte per la costa Girona/Perpinyà; lògicament caldria que el tercer rail en el tren convencional arribés fins a Cervera.
Desgraciadament, des de dalt, es promou la dictadura del vehicle privat, i els oligopolis com Abertis fan el que els hi dona la gana . Tot plegat provoca un desgavell en majúscules, com el que ha patit, i pateix, el poble de Bàscara.