Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

La solució és el ferroutage

|

- Publicitat -

Al final   s’ha  complert  la paraula  del Conseller  Vila i, d’ençà  del passat   divendres  19 d’abril,  no poden  circular  camions de gran tonatge  en el  tram gironí  de la N-II . Aquesta mesura era necessària, era de  sentit comú. També  cal  esmentar que la lluita ,intel•ligent i ferma, de la gent de Bàscara ho ha  fet  possible;  però, al meu entendre,  la solució definitiva  és/passa  pel ferrocarril : els contenidors, els trens de mercaderies i, sobretot, el ferroutage  (camions a sobre dels trens) tant pel túnel de Pertús com per Portbou/Cervera, en aquest  cas  s’hauria d’habilitar  el tercer rail europeu fins a Cervera de la Marenda. El camió és el passat, ha de ser un transport de curta i mitjana distància, com a l'Europa civilitzada.

Cal tenir  molt  present que  el gran camió és molt perillós, és la causa de molts morts i ferits. De  fet, la carretera per si sola, sense camions, ja és un càncer en majúscules. Ara és  l’hora de  lluitar, aferrissadament,  a favor  del transport públic i  la mobilitat sostenible, tant de persones com de mercaderies. El transport públic  i col•lectiu representa la justícia social, l’humanisme   i la racionalitat. En aquest  sentit, caldria  que els nostres governants, els nostres polítics professionals  ho tinguessin molt més en compte, ja que a banda  d’estalviar  força  vides  humanes, es contribuiria a fer  possible un model econòmic més eficient i molt menys agressiu i  contaminant.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut