Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

El ferrocarril convencional i el model colonial

|

- Publicitat -

És una vergonya  en majúscules el mal funcionament de la línia del tren convencional R-16, entre Barcelona  i Tortosa –Ulldecona. Aquest és un exemple més que a l’Estat espanyol  no li interessa fer la necessàries  inversions que  si que es fan en d’altres territoris, de matriu  castellana, de l’Estat  espanyol.

De fet, la línia  R-16 té molts problemes  de manteniment, d’inversions i de manca de personal d’ADIF (això  ho han denunciat els treballadors, els  sindicats  del  sector), però el problema de fons és tot el  tren convencional de Catalunya, en què  ADIF i RENFE, són els que  tenen  les competències. El ferrocarril convencional a casa nostra  es troba  totalment  abandonat. És  el model  colonial  que ens vol  imposar  l’Estat espanyol a Catalunya. En les línies que  jo  faig servir, la R-11 i la RG1, es pot comprovar d’una forma fefaent que el material  mòbil és vell i no es repara Ja no parlem de la catanària.. Fins i tot he comprovat personalment que un tren amb un vidre  escardat, per  problemes de vandalisme i manca de  seguretat, al  dia següent  continua igual  de malament.

Publicitat

El tren convencional a casa nostra és un sector  estratègic vital. És un sector  imprescindible  i socialment molt  necessari per poder  articular una  economia  veritablent productiva i  amb possibilitats de  fer possible  la, indispensable, reforma  horària. L’Estat  espanyol, amb molta  mala  llet jacobina, està  fent tot el  possible per boicotejar i crear  el caos  en la  xarxa ferroviària convencional  catalana . El govern i els ciutadans de  Catalunya  no ho podem tolerar  de  cap de  les  maneres., ni un minut més.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut